رویکرد دولت تدبیر و امید حمایت از نهادهای برخاسته از مردم است

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:حمایت از نهادهای برخاسته از بطن مردم یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد پیش از ظهرامروز (11 اردیبهشت) در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها با شاره به گذشت 35 سال از عمر شوراها گفت: شوراها در طول دوران فعالیت خود از موفقیت ها و ناکامی های برخوردار بوده اند که لازم است به آن ها پرداخته شود.


وی مهمترین ناکامی شوراها را عدم تحقق جایگاه مطلوب و شایسته شوراها در کشور دانست و افزود: بخشی از عدم این تحقق مربوط به شرایط کشور مانند جنگ تحمیلی و ... و بخشی دیگر مربوط به باورهای است که نسبت به شوراها در جامعه وجود دارد.


طالبی اظهار داشت:این باور باید ایجاد شود که شوراها برخاسته از مردم و نماینده اراده عمومی هستند و می توانند بازوی به عنوان بازویی توانمند دولت را در اجرای برنامه ها یاری رسانند.


وی با اشاره به رویکردهای دولت تدبیر و امید در مورد شوراها تصریح کرد: حمایت از نهادهای برخواسته از بطن مردم یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است که این امر نیازمند ساز و کارهای قانونی مربوط به خود است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: با تمام کاستی ها موفقیت های خوبی در حوزه شوراها حاصل شده است که مهمترین آن افزایش مشارکت مردم در صحنه های مختلف است.


وی از شوراها به عنوان نهادهایی مردمی یاد کرد و گفت:حضور جوانان، بانوان، قومیت ها و ... در شوراها و حضور آن ها در تصمیم گیری ها دلیلی بر این امر است.


طالبی با بیان اینکه انتخابات شوراها بحران مشارکت در انتخابات را حل کرده است، افزود: تشکیل شورا ها حلقه بسته مدیریت را شکست و نیروهای جوان و توانمندی را به بدنه مدیریت کشور معرفی کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 363874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha