آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجویی در همدان

خبرگزاری شبستان: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینای همدان، گفت: ثبت نام اعتکاف دانشجویی ویژه دانشگاه بوعلی در همدان آغاز شده است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینای همدان به خبرنگار شبستان گفت: دانشجویان می توانند تا20 اردیبهشت برای اعتکاف در ماه رجب ایام البیض ثبت نام کنند.

 وی افزود: هزینه ثبت نام هر دانشجو بین 30 تا 35 هزار تومان است که با توجه به سهمیه هر دانشگاه تخفیفی نیز به دانشجویان ارائه می‌شود.
 

وی زمان برگزاری آیین معنوی اعتکاف را روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب دانست و تصریح کرد: این در حالی است که دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه و دانشجویان پسر در مسجد میرزا تقی و مسجد جامع به اعتکاف می پردازند.
 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینای همدان، اضافه کرد: ستاد برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان همدان باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، زمینه حضور حداکثری مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان را در این مراسم فراهم کند.
 

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه اعتکاف از جمله عباداتی است که در قرآن به آن اشاره شده، افزود:  با توجه به اینکه در شرایط کنونی به تأثیر اعتکاف در جامعه بیش از گذشته نیاز داریم، ترویج آن نیز ضروری ‌تراست.
 

وی با بیان اینکه استقبال کنندگان از اعتکاف، بیشتر جوانان هستند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان همین قشر از جامعه را هدف اصلی حملات خود قرار داده اند و به همین دلیل اعتکاف می‌تواند جوانان ما را از عوامل فساد مصون بدارد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 363286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha