افزایش تعداد گردشگران بین‌المللی در جهان به یک میلیارد نفر

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم گفت: تعداد گردشگران بین‌المللی در جهان تا سال 2030 به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فرناز فتاحی، دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم اظهار کرد: دومین ھمایش معماری و توریسم با ھدف ایجاد فضایی منحصر به فرد با امکان تبادل اطلاعات بین‌المللی برای پاسخگویی به چالش شھر، برای معرفی موقعیت خود در صحنه جھانی شدن برگزار می‌شود.


فتاحی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم گفـت: شھرھا از ارتباط متقابل و جامعه از طریق انتقال اطلاعات و دانش تشکیل می‌شوند و ھمواره در حال تغییر، ساخت، تبدیل و به طور مداوم در حال رشد در طول تاریخ است. این تغییر و تحول فرھنگی و اجتماعی دلیلی بوده که انسان با وجود آنکه خود در شھر زندگی می‌کند تمایل به تجربه شھرھای دیگر داشته باشد.


وی تاکید کرد: معماری بازتابی از فرھنگ، تفکرات اجتماعی و دانش جامعه است که بصورت فرم در بستر خود خلق شده است به ھمراه جوامع متفاوت، سبک‌ھای مختلف معماری در طول تاریخ شکل می گیرد ادراک فرھنگ، جغرافیا و زمان از طریق تجربه معماری فضاھای ایجاد شده بدست می‌آید.

 

وی افزود: جوامع در نقاط مختلف دنیا متفاوت ھستند و به ھمراه آن فرھنگ‌ھای گوناگون که در شھرسازی و معماری ھر شھر دیده می‌شود نیز متفاوت شکل می‌گیرد در این راستا، تغییرات در ھنر و معماری شھری تاثیر متقابلی بر تحولات فرھنگی می‌گذارد. روند تعامل میان فرھنگ و معماری در سطوح مختلف شھری عامل جذب توریسم و گردشگران است.


دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شھری در پاسخ به این ھجوم گردشگران سبب گسترش فضای شھری شده و حال اینکه ایجاد این فضاھای نو و توسعه شھری است که امکان میزبانی گردشگران را فراھم می‌سازد.


دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم گفت: انتظار می‌رود تعداد گردشگران بین‌المللی در سراسر جھان به طور متوسط سالانه 3/3 درصد در 2030‐2010 افزایش پیدا کند.


وی افزود: شمار توریست‌ھای بین‌المللی بیش از 43 میلیون نفر در ھر سال افزایش پیدا می‌کند که در کل تعداد این گردشگران در سال 2030 به 8/1 میلیارد نفر می‌رسد.

 

وی عنوان کرد: امروزه در اقتصاد جھانی، رقابت شھرھا برای جذب گردشگران از طریق افزایش استعداد سرمایه گذاران، ایجاد رویدادھای خاص و با ایده معماری خلاقانه ھرچه بیشتر احساس می‌شود.

 


به گزارش روابط عمومی دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم، دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم گفت: تاثیرگذاری این مجموعه از اطلاعات که از معماری کسب می‌شود بر انسان غیرقابل انکار است، گردشگران ھمواره به دنبال درک و تجربه این تفاوت‌ھا بوده و طراحی این فضاھا می‌تواند صرفا برای کاربری شھروندان به صورت فضای سکونت، کار، تفریح و حمل و نقل عمومی و یا مانند ھتل‌ھا اختصاص به گردشگر داشته باشد.


فتاحی تصریح کرد: در نقطه برخورد این دو نوع کاربر (شھروندان و گردشگران)، تبادل بین آنھا در مکان‌ھایی عمومی، موزه‌ھا، مکان‌ھای تاریخی و... سبب ایجاد فضاھای خاصی به منظور ھمنشینی و ترکیب فرھنگ بومی و غیر بومی به صورت خلق اثر معماری بازتاب پیدا می‌کند. این آثار معماری ھر نوع کاربری که داشته باشند فرھنگ آن جامعه را به سخن می‌آورند و به دنیا انتقال می‌دھند.

 

پایان پیام/

کد خبر 363296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha