مشهد میزبان دومین همایش بین المللی معماری و توریسم

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی دومین همایش بین المللی معماری و توریسم از برگزاری این همایش در روزهای هشتم ونهم خرداد با حضور وزیر راه و شهر سازی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، فرنازفتاحی، دبیر علمی دومین همایش بین المللی معماری و توریسم  امروز(14اردیبهشت) در نشستی خبری و درجمع خبرنگاران اهداف این همایش را شناسایی و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنعت توریسم از طریق معماری معاصر، جذاب کردن منظر شهری در نگاه مردم و گردشگران و معرفی معماری به عنوان جذب گردشگر در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد.


وی همچنین فراهم نمودن بسترهای جلب مشارکت و جذب سرمایه های خارجی باشناساندن ظرفیت های ایران درسطح جهانی، برقراری ارتباط با مجامع علمی و نهادهای مطالعاتی در سطح خاورمیانه و بین الملل و نیز پایه گذاری برای برگزاری سلسله همایش های بین المللی معماری و توریسم در دراز مدت را از دیگر اهداف این همایش دانست.


فتاحی گفت: همایش بین المللی معماری و توریسم با محورهای گردشگری فرهنگی شهری، معماری وگردشگری شهری و جهانی سازی و صنعتی سازی در گردشگیی شهری با موضوع توریسم و شهر و اجرای سه پانل تخصصی و سخنرانی 17 استاد بین المللی و داخلی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه بیش از 300 مهمان در این همایش حضور خواهند داشت که 60درصد فعالان رشته های مهندسی و 40درصد اساتید دانشگاه های کشور هستند، خاطر نشان کرد: ثبت نام از علاقمندان برای حضوردر همایش در15 دانشگاه استان ادامه دارد و در همایش معماری و توریسم وزیر راه، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس و معاون وزیر کشور نیز حضور دارند.

 

 فتاحی تصریح کرد: در این همایش 17 سخنران بین المللی و داخلی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت که در طول برگزاری ترجمه همزمان انگلیسی برای مخاطبان انجام می شود.

 

وی افزود: این همایش با حضور جمعی از معماران و صاحب نظران حوزه های شهرسازی و گردشگری از سراسر جهان برگزار می شود.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی معماری و توریسم گفت: این همایش با مشارکت دانشگاه ها و موسسات مطالعاتی معتبر، نشریات تخصصی، سازمان ها و اداراتی نظیر استانداری خراسان رضوی، سازمان راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این همایش می تواند برای ایران با پیشینه غنی و پربار خود در حوزه های معماری و شهرسازی، با بهره گیری از دانش روز و تجارب جهانی در حوزه گردشگری برای معرفی در سطح منطقه و بین الملل موثر باشد.


دبیر علمی دومین همایش معماری و توریسم افزود: صنعت توریسم به طور مستقیم وغیر مستقیم برسایر بخش های اقتصادکشور تاثیر می گذارد و این در حالی است که صنعت گردشگری هرساله به طور تقریبی پنج درصد تولید خام داخلی جهان (GDP) را به خود اختصاص می دهد.


فتاحی به دلیل های  برگزاری این همایش در مشهد اشاره کرد و گفت: در سال2017 این شهر به عنوان یاتخت فرهنگی ایران اعلام می شود و همین امر و فضای معنوی شهر، سبب بر گزاری همایش در مشهد شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 364753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha