همایش معماری و توریسم فرصتی برای معرفی سبک معماری کشور است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: همایش معماری و توریسم فرصتی برای معرفی داشته های معماری و مکان های توریستی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازمشهد، محمدرضا رئیسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی امروز (14اردیبهشت) در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در همایش معماری و توریسم نباید به میهمانان خارجی اجازه داد که جاذبه های گردشگری و توریستی خود را تبلیغ کنند.


وی با بیان اینکه برگزاری این همایش فرصتی برای معرفی داشته های معماری و مکان های توریستی است، بیان اشت:همچنین متخصصان و صاحب نظران حوزه معماری و توریسم باید بتوانند در قالب این همایش ظرفیت های شهر مشهد را به شرکت کنندگان و میهمانان خارجی معرفی کنند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ تعریف ثابت و معینی از معماری اسلامی وجود ندارد و مشخص نیست که آیا به ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی، خانه های ویلایی یک طبقه و یا به منازل چند طبقه با تجهیزات مدرن سبک معماری ایرانی و اسلامی گفته می‌شود.


وی با بیان اینکه کارشناسان شهرسازی و معماری در رابطه با رعایت معمار ی اسلامی در مشهد به صورت دقیق ورود پیدا کرده اند، تاکید کرد: معماری که بتواند در آدمی آرامش و آسایش ایجاد کند دارای شاخصه های معماری اسلامی است.


رئیسی با اشاره به این مطلب که سبک معماری ها بر مبنای اقتضائات زمان پیاده سازی شده است، خاطر نشان کرد: باید با ارائه راهکارها و انجام اقدامات مختلف نسبت به معرفی پایتخت معنوی ایران برای همسایگان کشور تلاش کنیم چرا که بسیاری از رهگذران و گردشگران برای تماشای معماری و جاذبه های توریستی به این شهر سفر کنند.


وی با بیان اینکه مشهد ظرفیت ها بالایی درجذب توریسم دارد، افزود: تاکنون ازظرفیت ها و پتانسیل لقب پایتخت معنوی برای مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام استفاده نشده است و نبایدآمار جذب گردشگر در کشور ایران به ویژه خراسان رضوی با توجه به دارا بودن پتانسیل های فراوان نباید در سطح نازلی قرار داشته باشد.


 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در رابطه با ساخت و ساز های نامتوازن شهر مشهد اظهار کرد: در ساخت و سازها باید خط آسمان رعایت شود اما همواره به دلیل آزادی های مسئولان مربوطه ساختار شهری مشهد نامتوازن است.
 

پایانی پیام/

کد خبر 364756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha