از نشست های نمایشگاه کتاب تا نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون ها

خبرگزاری شبستان: در هفته سپری شده کانون های مساجد کشور با خبرهایی چون برپایی چهار نشست کتابخانه ای در نمایشگاه کتاب و برپایی نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مواجه بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برپایی چهار نشست کتابخانه ای از سوی ستاد عالی کانون ها در نمایشگاه کتاب، برپایی نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون ها و .... از مهم ترین اخبار کانونی در هفته گذشته است که در این گزارش به صورت اجمالی مرور می شود.

برپایی نشست های کتابخانه های مساجد در نمایشگاه کتاب تهران

 

همزمان با برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سه نشست از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور در نمایشگاه کتاب تهران برپا می شود.

«کارگاه خدمات مرجع» یازدهم اردیبهشت، «نقش کتابخانه های مساجد در توسعه فرهنگی و اجتماعی محلات» شانزدهم اردیبهشت و «اخلاق و توسعه فرهنگی دو مقوله مهم کتابخانه های مساجد» هفدهم اردیبهشت و «عزم ملی و مدیریت جهادی در توسعه کتابخانه های مساجد» هجدهم اردیبهشت از نشست هایی است که در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود.

دهه کرامت آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره «محراب»

با توجه به لزوم توجه به نقش مساجد به عنوان مراکز تاثیر گذار بر فرهنگ عمومی، رونق بخشیدن به بخش ظرفیت های مردمی در برگزاری جشن های دهه کرامت جشنواره محراب در بخش های الگویی، تولیدی و پژوهشی برگزار می شود.

فیلم های کوتاه، مستند، پویا نمایی، داستان کوتاه، شعر، نشریه، نشریه دیواری، پوستر و بروشور از جمله سرفصل های بخش برنامه های تولیدی جشنواره ملی محراب است.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره محراب تا دهه کرامت اعلام شده است و مهمترین برنامه های جنبی این جشنواره ملی، جشنواره های محلی، جشن های مردمی، مسابقات فرهنگی و هنری، ایستگاه های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی است. این جشنواره همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.
بررسی راهکارهای افزایش همکاری ها میان کانون های مساجد با حوزه هنری

مجتبی میرزایی، مسئول اداره هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در رابطه با موارد مطرح شده در نشست مشترک میان مسئولان ستاد عالی کانون های مساجد کشور با رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامیگفت: درخواست ها، سنخیت ها و موارد اشتراکی فعالیت های اعضای کانون های مساجد با هنرمندانی که در حوزه هنری فعالیت دارند از مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور بیان کرد: در این نشست مشترک در رابطه با افزایش همکاری ها میان دبیرخانه های استانی کانون های مساجد با نمایندگان حوزه هنری در استان ها مواردی مطرح و کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و موارد مشترک مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت در قالب تفاهم نامه ای گسترش همکاری به امضا برسد.

 

این نشست عصر روز هشتم اردیبهشت ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد و مسئول اداره هنری ستاد عالی کانون ها و مومنی شریف، مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.


ایجاد کانون های تخصصی سلامت در کشور

سعید سعادتی، مشاور اجرایی معاونت طرح و برنامه‌ریزی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از ایجاد کانون های تخصصی سلامت در 10 استان کشور در مرحله اول خبر داد و گفت: متولی اصلی سلامت وزارت بهداشت و درمان و دفتر آموزش و ارتقای سلامت است اما در این زمینه مشارکت و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف را هم می طلبد. از همین رو پیرو بند 11 ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این مسئله تاکید شده است که وزارت بهداشت و درمان باید از ظرفیت دستگاه ها و نهادها در این زمینه استفاده کرده و به بحث آموزش های اسلامی و انسانی نیز توجه کنیم. از اینرو کانون های مساجد که علما، روحانیون و ائمه جماعات مطلع در راس آن حضور دارند برای تحقق این نقش آفرینی مناسب ترین گزینه هستند.

 

مشاور اجرایی معاونت طرح و برنامه‌ریزی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: به منظور ایجاد کانون های تخصصی سلامت نشست های مشترکی با وزارت بهداشت و دفتر آموزش و ارتقای سلامت از سال 1386 و 1387تاکنون برگزار شد تا در میان کانون های تخصصی یا رشته های تخصصی، رشته تخصصی سلامت طراحی شود.

 

سعادتی استان های چهار محال بختیاری، همدان، مازندران، فارس، قزوین، خراسان رضوی و هرمزگان، اردبیل، کرمانشاه، کرمان و یزد را از جمله استان هایی نام برد که در فاز اول ایجاد کانون های تخصصی سلامت به آنها ابلاغ شده است و خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان های اردبیل، چهار محال و بختیاری، خوزستان، کردستان، مازندران، یزد، کرمان، خراسان شمالی، کرمانشاه و اصفهان اقدام به راه اندازی کانون های تخصصی سلامت کرده اند.

 
 راه اندازی 200 باب مرکز خانه نور در کانون های مساجد کشور

محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اعلام خبر راه اندازی 200 باب مرکز خانه نور در کانون های مساجد کشور گفت: این تعداد خانه نور سهمیه سال 92 است که قرار است امسال در جوار مساجد ایجاد شود.

 

وی افزود: با راه اندازی این مراکز جدید، تعداد خانه های نور کانون های فرهنگی هنری مساجد از 920 باب به 1120 باب افزایش می یابد.


جعفری بیان کرد: به هر کدام از خانه های نور که امسال در جوار مساجد ایجاد می شود تا سقف 300 هزار تومان اعتبار اختصاص می یابد که این اعتبار هم اکنون به حساب دبیرخانه استان ها واریز شده است. البته سهمیه استان ها در راه اندازی این مراکز متفاوت است.


اولین جلسه ستاد مرکزی اوقات فراغت کانون های مساجد برگزار شد

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اعلام برگزاری اولین جلسه ستاد مرکزی اوقات فراغت کانون های مساجد در محل ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: بحث و بررسی و دریافت پیشنهادات برای تدوین آیین نامه تشکیل ستاد اوقات فراغت استان ها، زمان پیشنهادی برای آغاز ثبت نام اوقات فراغت(روزهای پایانی اردیبهشت ماه)، آغاز رسمی اوقات فراغت(روز جوان یا نیمه شعبان) از موارد مطرح شده در اولین جلسه ستاد مرکزی اوقات فراغت کانون های مساجد است.

 

وی توجه به مناسبت ها و ایام ماه مبارک رمضان، تاکید بر اجرایی شدن نظام نامه جامع اوقات فراغت، حضور چهار نماینده استان ها در هر جلسه ستاد اوقات فراغت مرکزی و ارایه گزارش برنامه های اوقات فراغت استان از دیگر مواردی بود که در اولین جلسه ستاد مرکزی اوقات فراغت کانون های مساجد مطرح شد.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 363672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha