فراخوان جشنواره سراسری روح خدا در کردستان اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، از اعلام آیین نامه و فراخوان جشنواره کشوری روح خدا در مراکز فرهنگی، موسسات قرآنی و کانون های مساجد استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: آیین نامه اجرایی دومین دوره جشنواره کشوری روح خدا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و یکمین سالگرد قیام تاریخ ساز و ماندگار 15 خردادبرگزار می شود.

 وی شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی(ره)، آشکار سازی ابعاد قیام 15 خرداد و نقش رهبری امام خمینی(ره)، تبیین و احیای هرچه بیشتر گفتمان امام (ره) و رهبری، ترویج سیره عملی و نظری امام خمینی(ره) و صدور آن به خارج از مرزها، تبیین و ترویج پیام های قیام 15 خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: تشریح نقش توده های مردم در حمایت از قیام 15 خرداد، تبیین نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و جایگاه رهبری در نظام اسلامی، تبیین نام گذاری سال، توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، شناسایی ایعاد مختلف انقلاب 22 بهمن 1357 و دستاوردهای آن از دیگر اهداف برگزاری دومین جشنواره کشوری روح خدا است.


گلباغی، تمامی اقشار مسجدی جامعه، به خصوص جوانان را گروه هدف این جشنواره سراسری اعلام کرد و افزود: امام خمینی(ره) و انقلاب 22 بهمن 1357و قیام 15 خرداد سال 1342 موضوع هدف این جشنواره است که توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و با مشارکت دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به صورت کشوری برگزار می شود.


این مقام مسئول با اشاره به موضوعات جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در موضوعات مقاله نویسی، شعر و سرود، مسابقه پیامکی، وصیت نامه امام(ره)، نشریات تجربی و ویژه نامه های مساجد، وبلاگ نویسی (مسجد بلاگ)، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و خوشنویسی، نامه ای به روح خدا، عکاسی، خاطره نویسی برگزار می شود.


وی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را موضوع ویژه جشنواره ذکر کرد و افزود: علاقه مندان می توانند در رشته مقاله نویسی با موضوعات امام خمینی(ره) و مساجد، امام خمینی(ره) و فرهنگ هنر، امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی، امام خمینی(ره) و اقتصاد، امام خمینی(ره) و جوانان، امام خمینی(ره) و انقلاب 1357، امام خمینی(ره) و مسئولان، امام خمینی(ره) و ولایت فقیه، امام خمینی(ره) و عرفان، امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به شرایط موضوعشعر و سرود اذعان کرد: شرکت برای عموم علاقه مندان در تمامی گروه های سنی آزاد بوده و از هر شاعر فقط دو اثر پذیرفته می شود و علاوه بر در نظر گرفتن سطح تکنیکی آثار شامل زبان، ساختار، محتوا و رعایت موارد فنی در سرودن شعر از قبیل وزن شعری، ردیف و قافیه و سایر مواردی که بتوان نام شعر بر اثر ارئه شده گذاشت.


گلباغی، بهترین جمله پیرامون فضایل امام خمینی(ره) و شخصیت الهی و سیاسی ایشان را مسابقه پیامکی این جشنواره اعلام کرد و افزود: علاقه مندان بایستی برای بخش وصیت نامه امام(ره) تحلیلی جامع از وصیت نامه امام خمینی(ره) در 3 تا 5 صفحه ارئه کنند.


وی اذعان کرد: علاقه مندان می توانند نشریات تجربی و ویژه نامه های کانون های مساجد خود را در دو نسخه به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند و در بخش وبلا گ نویسی( مسجد بلاگ) نیز آدرس وبلاگ یا مسجد بلاگ خود را به نشانی kmyazd@yahoo.com ارسال کنند.


این مقام مسئول برگزاری مسابقه اینترنتی از کتاب شرح دعای سحر (عرفانی - اخلاقی) تالیف امام خمینی(ره) را موضوع بخش مسابقه کتابخوانی ذکر کرد و افزود: قسمت نقاشی که در 2 بخش زیر10 سال - 10 الی20 سال و در قسمت خوشنویسی نیز در 2 بخش زیر 15 سال – بالای 15 سال برگزار می شود که علاقه مندان بایستی عبارت های امام روح ا... ، پیر جماران ، روح خدا را خوشنویسی یا نقاشی کنند.


وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند نامه ای را در 1 الی 2 صفحه به امام خمینی(ره) به عنوان پدر پیر انقلاب اسلامی بنویسند و یا خاطره خود را در مورد دیدارها و ملاقاتهای امام و یا در مورد اتفاقات بوجودآمده در حرم ایشان در بهشت زهرا و یا در مورد شرکت در کاروانهای اعزامی جهت ارتحال امام و... برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.


وی با بیان اینکه هر عکاس می تواند 5 عکس منتخب خود را در زمینه موضوعات جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، افزود: شرکت کننده گان تا هفتم مرداد سالجاری فرصت شرکت در این جشنواره سراسری را دارند.

 گلباغی همچنین به زمان برگزاری جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره همزمان با 30 مرداد سالجاری روز جهانی مسجد برگزار می شود و علاقه مندان بایستی آثار خود را به دبیر خانه جشنواره واقع در یزد- بلوار دانشجو – جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه کانو ن های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ارسال کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 363730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha