3 هزار میلیارد تومان سهم فروش سالانه بخش کشاورزی استان اردبیل است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل، گفت: 40 درصد سهم اشتغال استان در حوزه کشاورزی است و بیش از3 هزار میلیارد تومان سهم فروش سالانه بخش کشاورزی استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (12 اردیبهشت ماه) در همایش نقش موثر بانوی کشاورز در کشاورزی استان اردبیل، اظهار داشت: منابع دولت برای فعال کردن بخش تولید محدود است و هزینه های پرداختی به یارانه اقتصاد کشور را فلج کرده و حدود 90 درصد پروژه های عمرانی را در استان اردبیل به تعطیلی کشانده است.


وی، از فعال شدن بخش خصوصی و سرمایه گذاری استان اردبیل خبر داد و گفت: پروژه های زیادی در حال شروع بود که سرمایه گذاران آنها را از استان فراری داده بودند و خیلی از تولیدی ها به صورت راکد و نیمه راکد بودند که کمک شد تا این واحدهای تولیدی از حالت راکد و نیمه راکد خارج شوند و سرمایه گذارانی را که از استان فراری داده بودند را نیز ترغیب به بازگشت و سرمایه گذاری در استان کرده ایم.


استاندار اردبیل، با اشاره به این که 50 درصد واحد تولیدی در حالت راکد و نیمه راکد بودند، افزود: با کلید دولت تدبیر و امید تمام قفل های بسته شده واحدهای تولیدی را باز خواهیم کرد و دعوت از سرمایه گذاران جدید به استان رویکرد جدیدی است که می توان مشکلات بیکاری استان را حل کرد.


خدابخش، با بیان این مطلب که پروژه های خوبی در استان اردبیل در دست اجرا است، یادآور شد: تا چند ماه آینده پروژه های بزرگی را به بهره برداری خواهیم رساند و حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که همگی در دو حوزه صنعت و گردشگری است.


این مقام مسئول، با ابراز گلایه از متوسط درآمد در استان اردبیل، تصریح کرد: 40 درصد سهم اشتغال استان در حوزه کشاورزی است و بیش از 3 هزار میلیارد تومان سهم فروش سالانه بخش کشاورزی استان اردبیل است که این برابر با درآمد پتروشیمی اراک یا فولاد مبارکه است که سطح درآمد در استان اردبیل کمتر از پنجاه درصد درآمد کل کشور است.


وی، گفت: بخش کشاورزی در استان اردبیل مشکلات فراوانی دارد و تحول کشاورزی در استان اردبیل خیلی ضعیف است که نگاه مسئولان بخش کشاورزی را می طلبد چون با وجود این همه دانشکده کشاورزی در استان بیکاران تحصیل کرده زیادی در جامعه هست.


خدابخش، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه در سازمان نظام مهندسین کشاورزی بین 5000 هزار عضو دارند، افزود: سرعت رشد تکنولوژی در دنیا در کمتر از 6 ماه است اما در حوزه کشاورزی و در چرخه تولید هنوز روشهای سنتی اعمال می شود که این برای استان ناامید کننده است.


پایان پیام/

کد خبر 363974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha