برگزاری آیین معنوی اعتکاف در بیش از یکصد مسجد استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ازبرگزاری مراسم معنوی اعتکاف در یکصد و 14 مسجد استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی (13 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ایام مبارک این ماه گفت: در این ماه با عظمت ایام اعتکاف را در پیش داریم که امید است بهره لازم را از این ایام نورانی ببریم.


وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال در یکصد و 14 مسجد استان مرکزی برگزار می شود، افزود: از این تعداد 76 مسجد ویژه خواهران و 48 مسجد ویژه برادران و 20 مسجد نیز به صورت مشترک اعتکاف را برگزار می کنند.


این مقام مسئول ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف به تفکیک شهرستانی در 33 مسجد شهر اراک، 9 مسجد ساوه، زرندیه6، خمین20، فراهان9، دلیجان 10، آشتیان 4، کمیجان3 ، محلات 8، شازند 15، خنداب 23 و چهار مسجد شهرستان تفرش برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: به طور کلی این آیین معنوی در 86 مسجد شهری و 58 مسجد روستایی برگزار و این مساجد پذیرای معتکفان هستند.
 

حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف به صورت مردمی برگزار می شود، ادامه داد: هیچ هزینه ای دولتی برای اعتکاف در نظر گرفته نشده است و در بعضی نقاط هم با مشارکت خیرین و نیکوکاران انجام می شود.
 

وی زمان ثبت نام رسمی برای شرکت در این آیین را پنجم رجب عنوان کرد و افزود: علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند از یکشنبه این هفته به مساجد مورد نظر برای ثبت نام مراجعه کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 364168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha