معلمان سفیران فرهنگی در ارتقاء کانون های فرهنگی هنری مساجد

خبرگزاری شبستان: سالروز شهادت شهید مطهری، بهانه ای شایسته به منظور تکریم مقام معلم است، معلمان سفیران فرهنگی در ارتقاء کانون های فرهنگی مساجد هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، سالروز شهادت شهید مطهری، فرصت تجلیل و بازنگری مقام ارزشمند معلم است، معلمان که راهبران فرهنگی در ابتدایی ترین مقدمات حضور اجتماعی دانش آموزان در جامعه هستند.

 

معلمان با حضور پررنگ و بهنگام خود در صحنه های مختلف فرهنگی جامعه توانسته اند، نقش راهبری خود را به خوبی نشان دهند.

 

سهم گسترده و بسزایی از وجود پر برکت این معلمان را می توان در قالب مساجد و در کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهد بود.

 

مهدی طبری، دبیر زبان انگلیسی با 21 سال سابقه تدریس از سال 1366 در مسجد جامع حصارک فعالیت داشته است و از سال 83 در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع امام علی(ع)، تا به امروز به فعالیت فرهنگی خود ادامه می دهد.

 

طبری، مدیر کانون تخصصی کتابخانه امام علی(ع) در مسجد جامع حصارک کرج است، که تا به امروز بارها به عنوان مدیر نمونه کتابخانه در سطح استان و یکبار در سطح کشور رتبه های خوبی را کسب کرده است.

 

از این ها که بگذاریم، سهم نیاز مطالعه ای و کتابخانه ای منطقه حصارک کرج است، که با قابلیت وسعت این کتابخانه تا حدودی پاسخگوی نیاز منطقه بوده است.

 

به گفته طبری، فضای فیزیکی کتابخانه، زمین خانه عالم مسجد حجت الاسلام حسین متولی، مسئول عتبات عالیات فعلی استان البرز بوده است، که با همت استاندار وقت تهران و شهرداری منطقه پنج بنای آن گذاشته شده است.

 

این فعال فرهنگی، در خصوص فضای فیزیکی کتابخانه اظهار داشت: سال 1380 کتابخانه بزرگ امام علی(ع) در زمین به متراژ 200 متر و در چهارطبقه افتتاح شده است، سالن های کتابخانه امام علی(ع)، با راهروهای جداگانه و برخوردار از 2 سالن مطالعه است.

 

مدیر کانون تخصصی کتابخانه توضیح داد: کتابخانه امام علی(ع)، بالاترین قبولی های کنکور در رشته های مختلف دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی را در میان اعضا خود داشته است.

 

مسابقه کتابخوانی با محوریت امام زمان(عج)، در 16 سال متمادی

 

مدیر کانون تخصصی کتابخوانی در مسجد جامع حصارک کرج، گفت: مسابقه بزرگ کتاب خوانی، با عنوان کتاب جهت نما، تالیف حجت الاسلام قرائتی و انتشارات بنیاد مهدی موعود(عج) برای 16 سال متمادی در این کتابخانه برگزار می شود.

 

این مسئول افزود: مبلغ این کتاب سه هزار تومان است و آزمون دوشنبه 19 خرداد سال جاری برگزار می شود، به نفرات برتر کمک هزینه کربلا اختصاص خواهد یافت.

 

طبری توضیح داد: حجت الاسلام موسوی، مدیردبیرخانه کانون های مساجد استان البرز سهم بسزایی در ارائه هدایای این مسابقه در چند سال گذشته داشته است.

 

عضویت هزار و هشتاد نفر در کتابخانه امام علی(ع)

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) در حصارک کرج با تاکید به اهمیت پاسخگویی به نیاز مطالعاتی نوجوانان و جوانان گفت: محیط کتابخانه، محیط سالم و غنی است، که می تواند در توسعه فرهنگی جامعه موثر باشد.

 

طبری افزود: در حال حاضر این کتابخانه با عضویت هزار و هشتاد عضو توانسته است، پاسخگوی مطالبه مردم در خصوص کتاب و کتابخوانی باشد.

 

به گفته وی، 5 هزار جلد کتاب سال گذشته وجین شده است که شامل کتاب های کهنه ، فرسوده و یا بدون مخاطب بوده است و هم اکنون 13 هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

 

مدیر کتابخانه امام علی(ع) در پایان اظهار داشت: این کتابخانه از 12هزار جلد کتاب با موضوعات غیر درسی برخوردار است، که در زمان اوقات فراغت تابستان می تواند پاسخگوی نیاز خانواده ها و دانش آموزان باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 364229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha