عزت نظام ارزش گذاری اجتماعی معلمان در جامعه باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: آگاهی جامعه بر قداست نقش معلم و تعلیم و تربیت امر مهمی است و نظام ارزش گذاری اجتماعی معلمان در جامعه، عزت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز (13 اردیبهشت) در نشست صمیمی با معلمان و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی و سپاه، به مناسبت هفته معلم و عقیدتی سیاسی، اظهارکرد: لازم است معلمان پاسدار مرزهای عقیدتی جامعه باشند و معلم است که از اعتقاد جامعه می تواند پاسداری کند.


وی، با اشاره به نقش تولید علم و دانش در دنیا و سرعت انتشار آن و سهم جامعه ما از این مهم، افزود: اگر در جامعه تولید علم و دانش را متوقف کنیم کشور نابود می شود و این از وظایف و اختیارات معلمان است.


آیت الله عاملی، با بیان این مطلب که معلم فرهنگ و مدنیت جامعه اسلامی است، گفت: فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بزرگ و برتر است اما معلمان در از بین بردن آداب و رسوم غلط، چشم و هم چشمی و تفاخر تلاش ویژه داشته باشند تا از فرهنگ ناب اسلامی دور نشویم.


نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به اینکه ارزش های اجتماعی جامعه از فرهنگ آن جامعه شناخته می شود، تصریح کرد: درک عواطف جامعه را دو طیف می تواند برعهده داشته باشد، اولی مادر و دومی معلم است.


امام جمعه اردبیل، با بیان اینکه نقش زنان در کنترل عواطف فرزندان در جامعه کمرنگ شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرموده اند "در مورد شخصیت زن هجومی حرف بزنید" این جمله راه را به زنان جامعه نشان می دهد و باید مراقب باشند کرامت در جامعه نشکند و خود را با تجارت غافل نکنند.


وی، از معلمان خواست همت مضاعف در عواطف و اراده در فرزندان داشته باشند و تصریح کرد: جامعه به مردان بزرگ نیاز دارد و این وظیفه مادران و معلمان که کشور را از خطر نابودی اخلاق نجات دهند.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که آگاهی جامعه بر قدسیت نقش معلم و تعلیم و تربیت امر مهمی است و نظام ارزش گذاری اجتماعی معلمان در جامعه، عزت باشد، اظهار داشت: عقل و قلب فرزندان جامعه مواد خام معلمان است و تولید آن باید عزت و بزرگی جامعه باشد و در امانت خانواده ها که همان دانش آموزان بوده و در اختیار معلمان هستند، غفلت نشود.


گفتنی است، در ابتدای این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان به بیان برنامه های بزرگداشت هفته معلم و گرامیداشت یاد و نام شهید مرتضی مطهری پرداخت.


پایان پیام/
 

کد خبر 364338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha