اعزام بیش از 180 مبلغ به مساجد همدان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان، از اعزام بیش از 180 مبلغ بومی و غیر بومی طی ایام اعتکاف به مساجد همدان خبرداد.

حجت الاسلام علی مراد کیانی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان به خبرنگار شبستان گفت: در ایام البیض 150 مبلغ بومی و 341 مبلغ از قم به مساجد سراسر استان همدان اعزام می شوند.
 

وی افزود: این اعزام ها در راستای بزرگداشت شعائر اسلامی، تبلیغ دینی توسط مبلغان و در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه و بیان معارف اهل بیت(ع) انجام می‌شود.
 

وی تصریح کرد: تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع) و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات از جمله فعالیت های مبلغان اعزامی در ایام اعتکاف به مساجد است.
 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان، با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که اعتکاف را به عنوان بزرگترین کار فرهنگی کشور معرفی می‌کنند، افزود: اعتکاف در پرورش نسل‌های آینده و آشنایی آنها با معارف و سنت‌های رسول‌الله و اهل بیت(ع) تأثیر بسزایی دارد.
 

حجت الاسلام کیانی خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف ٢٣ اردیبهشت همزمان با ١٣ رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.
 

وی، در راستای ترویج فرهنگ اعتکاف در استان ابراز کرد: در طول سال‌های اخیر اعتکاف روند رو به رشد و چشمگیری به ویژه در بین نسل جوان داشته است.
 

به گفته وی، امسال 70 مسجد شهر و روستا در استان همدان میزبان 10 هزار نفر معتکف خواهند بود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 364454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha