تربیت نیروی متعهد و دانشمند رسالت اصلی معلمان است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شاه بیت قدرت کشور به نیروی انسانی آن وابسته است، گفت: تربیت نیروی متعهد و دانشمند رسالت اصلی معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(14 اردیبهشت) در سی امین یادواره گرامیداشت مقام معلم و شهید مطهری اظهار کرد: شاه بیت قدرت کشورها وابسته به نیروی انسانی است و معلمان رسالت خطیری در تربیت این نسل دارند.


وی با اشاره به اینکه معلمان ارزشمندترین سرمایه های کشور را در دست دارند، افزود: موفقیت جوامع رابطه مستقیمی با نظام تعلیم و تربیت در کشورها دارد.
 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دانش آموزان امانت نسل هستند و اگر خواهان نسلی متعد، دانشمند و با عزت و اقتدار هستیم باید توجه و گرامیداشت مقام معلم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
 

امام جمعه زنجان به گروه بندی انسان‌ها از منظر علم و دانش پرداخت و افزود: انسان‌ها سه دسته هستند که دسته اول به عنوان عالم ربانی و دانشمند با علمی جهت دار مشغول آموختن بوده و تعلیم و تربیت آنان برای رضای خداست.


حجت الاسلام خاتمی از دسته دوم به عنوان معلمانی که همواره به دنبال تعلیم و تربیت هستند یاد کرد و افزود: در دین اسلام برای آموختن حد و مرزی قائل نشده اند و انسان ها به تعبیر فردوسی همواره به دنبال کسب علم هستند.
 

وی از گروه سوم به عنوان افراد تخته سوار بر روی موج دریا یاد کرد و افزود: این افراد به هر سو که باد می وزد حرکت می کنند و ثباتی ندارند.
 

در پایان این مراسم از علی بهرامی به عنوان معلم نمونه کشوری و علی اله رفیعی، زلیخا خلخالی، زهرا دودانگه، فرح عزیزی، علی نوروزی، خلیل شریفی، حسین ابراهیم زاده، مصیب خلخالی، حسن ثبوتی، مریم رستمیان و نادر حبیبی به عنوان معلمان نمونه استانی تجلیل شد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 364575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha