توسعه جامعه نیازمند معلمانی فرهیخته و توانمند است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، با بیان اینکه توسعه جامعه نیازمند معلمانی فرهیخته و توانمند است، گفت: تلاش برای تبیین و تحقق شعار سال از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان صبح امروز(14 اردیبهشت) در مراسم سی امین یادواره  مقام معلم آموزش و پرورش استان همدان در خانه معلم، گفت: معلمان باید تلاش کنند دانش آموزان را با ابعاد شخیصیتی بزرگان دینی، فرهنگی و شهید مطهری آشنا کنند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک هفته مقام معلم، افزود: ارزش علم از دیدگاه اسلام بسیار روشن است و به همان میزان که از علم تمجید شده از مقام والای معلم نیز تمجید شده است.

 

وی با اشاره به نام گذاری 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد آیت الله مطهری به عنوان روز معلم و توجه به جنبه های شخصیتی استاد مطهری، اضافه کرد: استاد مطهری از شخصیت های جامع و اثرگذار دوران معاصر بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شهید مطهری علاوه بر دستیابی به علوم و مکتب روز به جامعیت علمی رسیده بودند و با استفاده از این جامعیت در پی حل مشکلات اجتماعی جامعه بود، اضافه کرد: الگوگیری از اندیشه‌های ناب این شخصیت بزرگ وظیفه امروز همه اساتید و معلمان در جامعه است.

 

فولادوند با بیان اینکه معلم نقش نهادینه کردن پیشرفت و عدالت در جامعه را دارد و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد موثر در تربیت انسانی دراین زمینه مثمر ثمر است، اظهار داشت: اندیشه‌های شهید مطهری الگوی اساتید و معلمان باشد.

 

وی با بیان اینکه ایده‌های شهید مطهری برای معلمان الگواست، اضافه کرد: ارزش و منزلت و جایگاه مقام معلم در آموزه‌های دینی ما بسیار بالا است و در دین مبین اسلام معلم به عنوان پدر روحانی جامعه نام برده شده است.

 

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است و مقامی والاتر از مقام معلم وجود ندارد و معلم در راستای هدایت جامعه گام بر می‌دارد، افزود: معلم رهبر دل‌ها به سمت قله‌های ترقی و سعادت است و معلمان در این جامعه ماندگار هستند و پرورش نسل آینده این نظام و انقلاب را برعهده دارند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمین انسان هایی شجاع، زحمت کش و فرهیخته هستند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس هیچ قشری به اندازه معلمان با صلابت و ایثار و فداکاری از خود گذشتگی نکردند.

 

فولادوند با بیان اینکه معلمان باید با تفکر جهادی، سازنده، خلاق و تاثیرگذار فرزندان انقلابی برای جامعه تربیت کنند، اضافه کرد: معلم باید آگاه به حقایق عالم باشد تا بتواند شاگردان خود را آگاه سازد.

  

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور باید همزمان با پیشرفت علمی و معرفتی باشد که شما معلمان در این زمینه نقش اساسی و ویژه دارید، گفت: شهید مطهری شخصیتی فقیه، حکیم، عارف پرهیزگار، بدعت ستیز و عالم به زمان بودند و در انقلاب اسلامی اثرگذار بودند.

پایان پیام/
 

کد خبر 364592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha