تعلیم و تعلم یک سنت حسنه در آفرینش و خلقت است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل،با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت پس از نهاد خانواده کانون پر مهر و محبت است گفت: تعلیم و تعلم یک سنت حسنه در آفرینش و خلقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صابر سپهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (14 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای استان اردبیل، اظهارکرد: شان و منزلت معلم در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و معلم درجه خاصی دارد که خداوند در نخستین سوره نازل شده خود را معلم می نامند.


وی، با اشاره به اینکه خداوند متعال معلم است که مسیر هدایت را به بشر نشان می دهد، افزود: تعلیم و تعلم یک سنت حسنه در آفرینش و خلقت است.


سپهری، با بیان این مطلب که در احادیث مختلف در ارزش مقام معلم از سوی انبیا و امامان گفته شده است، تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) فرموده اند "هنگامی که روز قیامت شود، خداوند تمام انسان ها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت. این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایه علم و تربیت معلمان و تعلیم شایسته آنان به خدا راه یافته و لیاقت شهادت نصیبشان شده است." این حدیث نشان می دهد لیاقت شهادت به برکت حضور معلم در جامعه است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت پس از نهاد خانواده کانون پر مهر و محبت است، گفت: مدرسه و معلم مهمترین شاخص است که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان کار می کند.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که آموزش و پرورش شریفترین مجموعه در اصلاح جامعه محسوب می شود، یادآور شد: در این همایش از مجموع 4 هزار و 520 فرهنگی که به عنوان معلم نمونه فرم تکمیل کرده بودند یک معلم نمونه کشوری، 14 معلم نمونه استانی و 267 معلم نمونه منطقه ای و نواحی انتخاب شده اند.


گفتنی است، در این مراسم از معلم نمونه کشوری و استانی با اهدا لوح سپاس و یک شاخه گل تجلیل شد و کلیپ شهدای فرهنگی استان با نمایش در آمد و گروه سرود دانش آموزی به اجرای آهنگ معلم سپاس پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 364612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha