استاد لطفی معلمی شایسته/ خاک سپاری پیکر محمدرضا لطفی در گرگان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: استاد محمدرضا لطفی با ارائه فعالیت های هنری ارزشمند، معلمی شایسته در عصر خود بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در جمع خبرنگاران افزود: استاد لطفی از معدود چهره های هنری است که بخش قابل توجهی از عمر خود را جهت تعلیم و تربیت و پرورش شاگردان اختصاص می داد.


وی بابیان اینکه ایشان اعتقاد خاصی به تربیت نیرو داشت، تصریح کرد: این استاد ارزنده طی سالیان عمر خود، چهره های مختلفی را به هنر ایران زمین به خصوص موسیقی ارائه داده است.


منتظری از استاد لطفی به عنوان معلمی شایسته در عصر خود یاد کرد و خاطرنشان کرد:وی فعالیت های هنری خود را در لباس معلمی انجام داد و بالاخره در تقارنی معنادار با روز معلم دار فانی را وداع گفت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: اخلاق مداری و اخلاق محوری، تواضع و فروتنی از ویژگی های بارز وی بود که به عینه در گفتار و کلامشان پیدا بود.


وی ادامه داد: استاد لطفی از معدود چهره هایی بود که اولویت اولش با هنر اصیل ایرانی بود و اعتقادش بر این بود که اگر موسیقی سنتی خود را پرورش دهیم، گرایش جوانان به فرهنگ بیگانه کاهش می یابد.


منتظری با بیان اینکه وی تلاش بسیاری بر راه اندازی مکتب موسیقی در گلستان داشت، افزود: وظیفه ما شناساندن چنین چهره های فرهیخته به جامعه است زیرا جامعه، محدود افرادی این چنین با ارزش در هر صده را به خود می بیند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: استاد لطفی طی سال های زندگی و کاری خود، با ارائه کارنامه ای روشن، نامی نیک در کنار آثار خود برجای گذاشت و امروز در قلمرو داخل و خارج کشور، به عنوان چهره ای خوش نام و تاثیرگذار از او یاد می شود.


تشییع و به خاک سپاری پیکر استاد لطفی در گرگان
منتظری اعلام کرد: دوشنبه (15 اردیبهشت) مراسم تجلیل و تشییع پیکر استاد لطفی با حضور اقشار مختلف، مهمانان استانی و کشوری در گرگان برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری مجلسی در این راستا راس ساعت 9صبح روز دوشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: از تمام گلستانی های هنر دوست و فرهنگ مدار دعوت می شود، تا با حضوری پررنگ در تجلیل و تشییع این استاد بزرگ، مراسمی شایسته با نام وی برگزار کنند.


وی اذعان داشت: مراسم خاکسپاری در محله سبزه مشهد شهرستان گرگان برگزار می شود و طبق پیش بینی های صورت گرفته، بنا شده موزه ای از آثار وی در کنار مزارشان تدارک دیده شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ابتدا خانواده او دغدغه و اصرار داشت که وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران خاکسپاری شود، اما طبق وصیت وی و قول هایی که در خصوص رفع دغدغه های خانواده آن مرحوم دادیم، این مسئله رفع شد.


پایان پیام/

کد خبر 364621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha