معلمان روحیه خیرخواهی و تعاون را در دانش آموزان تقویت کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل،گفت: توسعه استان با مشارکت مردم و سرمایه گذاری انجام می پذیرد که سرمایه اجتماعی ما دانش آموزان هستند و معلمان استان باید حس جمعی و روحیه خیرخواهی و تعاون را در آنها تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (14 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای استان اردبیل، اظهارکرد: گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته معلم موجب می شود تا با ارج نهادن به مقام والای معلمان هر چند اندک تحول بزرگی در آموزش و پرورش ایجاد شود.


وی، با اشاره به اینکه امام خمینی فرموده اند "معلمی شغل انبیاء(ص) است" که جایگاه ویژه کار و تلاش معلمان را نشان می دهد، افزود: مادر و معلم دو عنصری هستند که رحمت به صورت مشترک در آنها تجلی دارد، معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان هستند و این را فراموش نکنید که حتی نحوه لباس پوشیدن، راه رفتن و حتی سکوت شما الگوی برای دانش آموزان است.


استاندار اردبیل، با بان این مطلب که نظریه های مختلفی در دنیا برای نظم در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: نظام آموزش و پرورش نیازمند اصلاحات است و باید نظام آموزشی به گونه ایی طراحی شود تا دانش آموزان خلاقانه و با زبان عامیانه در بین همکلاسی هایشان به تدریس مشغول شوند و مشارکت آگاهانه داشته باشند.


این مقام مسئول، تصریح کرد: از معلمان استان انتظار داریم تا در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی همت ویژه ای داشته باشند چون زمینه سازان جامعه هستند و مشارکت آنها در تقویت روحیه جمعی مردم موثر است.


خدابخش با بیان اینکه توسعه استان اردبیل با مشارکت مردم و سرمایه گذاری انجام می پذیرد، یادآور شد: سرمایه اجتماعی ما دانش آموزان هستند که معلمان استان تلاش مضاعف را برای ایجاد حس جمعی و روحیه خیرخواهی و تعاون در آنها داشته باشند.


وی، با بیان این مطلب که تقویت روحیه جمعی و سرمایه اجتماعی بزرگترین خدمت در توسعه استان است، اظهار داشت: توسعه اقتصادی در استان زمانی اتفاق می افتد که تقویت روحیه جمعی میسر شود و تاثیر نظام آموزش و پرورش در این راه سازنده است.


استاندار اردبیل، در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم آمار طلاق، خشونت، دعوا کاهش یافته و پائین باشد و مردم مشارکت جدی در حفظ محیط زیست داشته باشند تا در آینده شاهد مدیران لایق در جامعه باشیم به همت معلمان نیاز داریم و طبق آمار در کشورهای پیشرفته مشارکت های اجتماعی به عنوان سرمایه و شاخص های توسعه محسوب می شود.


پایان پیام/

کد خبر 364644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha