اجرای طرح "سفیران غدیر" با حضور 250 مبلغ در فارس

خبرگزاری شبستان: دبیر بنیاد بین المللی غدیر در فارس گفت: طرح "سفیران غدیر" با حضور 250 مبلغ در سطح فارس اجرا می شود که مبلغین به تفسیر نهج البلاغه و ذکر فضائل علوی می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان فارس امروز (14اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این بنیاد از 10 سال قبل تاکنون فعالیت می کند، گفت: پیشنهاد تاسیس بنیاد بین المللی غدیر توسط آیت الله خزعلی ارائه شد.


وی با یادآوری این مطلب که در هر استان نماینده مقام معظم رهبری، ریاست بنیاد را به عهده دارند، تصریح کرد: از اول سال 92 بنیاد به صورت رسمی کارخود را آغاز کرد و پیش از این نیز فعالیت های مختلفی به صورت مختصر و مقطعی انجام می داده است.


حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه برنامه هایی را به عنوان دستورالعمل از سوی بنیاد مرکزی دریافت کردیم و در کنار آنها 24 طرح را برنامه ریزی کردیم، افزود: این 24 طرح بومی نگری شده است مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه پنج معاونت تبلیغ، فرهنگی، علمی، اداری مالی و امور بانوان در این بنیاد فعالیت خود را انجام می دهند، اظهار داشت: طرح "سفیران غدیر" با حضور 250 مبلغ با شرایط خاص در سطح فارس توسط این بنیاد اجرایی می شود که مبلغین به تفسیر نهج البلاغه و ذکر فضائل علوی می پردازند.


دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان فارس اضافه کرد: از بین این 250 نفر تعداد 120 نفر به عنوان سفیران تخصصی معرفی می شوند که باید در سه دوره آموزشی شرکت کرده و پس از قبولی در دوره ها، به این عنوان نائل می شوند.


این مقام مسئول دفاع از حریم ولایت با توجه به روایات، آیات قرآن کریم و منابع علمای اهل سنت (ع)، پاسخ به شبهات در راستای ولایت و نظام ولایی و شخصیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین ترویج فرهنگ غنی امیرالمومنین علی (ع) به شکل مناسب از اهداف این بنیاد عنوان کرد.


وی از اجرای طرح "کارگزاران حکومت علوی" با بهره گیری از خطبه های حضرت علی (ع) در ادارات دولتی به پیشنهاد استاندار فارس خبر داد و افزود: برگزاری همایش های غدیر شناسی از دیگر برنامه های این بنیاد است.


دبیر بنیاد بین المللی غدیر فارس با اشاره به اجرای طرح "سفیران کمیل"، تصریح کرد: این طرح مخصوص مبلغینی است که شب های جمعه به روستاهای محروم اعزام می شوند که در این طرح مبلغین در خصوص دعای پرفیض کمیل سخنرانی می کنند.


احمدی از برگزاری طرح های "سفیران ثقلین" و "طبیبان دوار" خبر داد و تاکید کرد: در طرح "پهلوانان حیدری"، مبلغین به بیان فضایل علوی در زورخانه ها می پردازند.


وی با اشاره به اینکه در 31 فروردین و در ایام میلاد حضرت زهرا (س) کلنگ ساختمان این بنیاد روبروی بیمارستان قطب الدین شیرازی به زمین زده شد و مقرر شده است تا 15 ماه آینده این ساختمان به بهره برداری برسد، افزود: 13 میلیارد ریال بودجه برای ساخت این ساختمان مد نظر قرار گرفته شده است.


این مقام مسئول در بنیاد بین المللی غدیر استان فارس از اعزام 45 مبلغ ویژه روز میلاد حضرت علی (ع) به سراسر فارس خبر داد و تصریح کرد: پنج نفر این مبلیغین در شیراز مستقر هستند و در مراسم های مختلف میلاد و اعتکاف به بیان مناقب اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) می پردازند که امیدواریم برنامه های جشن میلاد بهتر از سال گذشته برگزار شود.


وی در ادامه به توزیع 2 هزار و نرم افزار در خصوص امیرالمومنین (ع)، نقد وهابیت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال جاری 25 دفتر شهرستانی این بنیاد در شهرستان های افتتاح می شود.


این مقام مسئول از برگزاری همایش "غدیر شناسی" در مهرماه سال جاری به همراه شب شعر با حضور استان های جنوبی کشور در شیراز خبر داد و تاکید کرد: حفظ خطابه غدیر در دستور کار ماست و هر فردی که این خطابه را از حفظ داشته باشد از طرف بنیاد به سفر زیارتی عتبات عالیات اعزام می شود.


وی افزود: مردم عزیز می توانند به صورت 24 ساعته با تماس به شماره 8319886 (0711) با این بنیاد درتماس باشند، البته باید در نظر داشت این شماره موقت است و به محض بهره برداری از ساختمان بنیاد این شماره تغییر می کند.
پایان پیام/

کد خبر 364649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha