حاکمیت الله دنیای مدرنیته را از بین خواهد برد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد بابیان اینکه حاکمیت الله دنیای مدرنیته را از بین خواهد برد، گفت: معلمان در صف مقدم جبهه دفاعی فرهنگی هستند چرا که رسالت ساخت نسل بعدی را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، صبح امروز(14 اردیبهشت) در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت هفته معلم، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه ها و مدارس ما تبدیل به مساجد و مظاهر عبودیت و خداپرستی شده است.


وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی وضعیت کلی آموزش و پرورش، کتاب ها و مقالات مکان ترویج معارف دین شده است، ابراز کرد: برخی مشکلات مختصر در آموزش و پرورش وجود دارد که باید در برابر فضای ارزشی جامعه  برطرف  شود.


آیت الله علم الهدی خطاب به معلمان گفت: شما که به در فضای روحانی و معنوی جامعه ولایی به سمت خلیفه الهی نایل شده اید باید به بهترین وجه وظیفه خود را عملی کنید.


وی ادامه داد: امروز شهدا جلودار جامعه معلمان ما هستند چرا که این فضا تعلیم و تربیت را برای آن ها به وجود آورده اند.


امام جمعه مشهد خطاب به معلمان زن آموزش و پرورش استان، گفت: اگر فضای عفت، عصمت و روحانیت در عرصه تعلیم و تربیت نبود امروز شما یک معلمه نبودید و توان مدیریتی شما در فضای خانه دفن می شد.


وی با بیان اینکه رسالت معلمان حفظ میراث خون شهدا و ارزش های این نظام است و باید این رسالت را در اولویت های نخست خود قرار دهید، تاکید کرد: اگر در این قسمت برادر و خواهر معلمی کوتاه بیاید در درگاه خداوند مسئول است و باید بازخواست شود.

 

وی با بیان اینکه معلمان در صف مقدم جبهه دفاعی فرهنگی هستند چراکه رسالت ساخت نسل بعدی را به عهده دارند، تاکید کرد: شما سنگر نشین اصلی هستید و باید بدانید در این خاکریز با چه وضعیتی برخورد کنید.


آیت الله علم الهدی معلمان را دارای فکر و بینش مستقل دانست و اذعان کرد: معلمان در عین حفظ دیدگاه خود نباید با مبانی و مسایل اعتقادی و مسایل اصلی نظام دانش آموزان بازی کنند چرا که در غیر این صورت تبدیل به آدمکش و قاتل می شوند و خداوند به عنوان قاتل آن ها را قصاص خواهد کرد.


وی تاکید کرد: حفظ شخصیت معنوی معلمان به دست خود آن هاست که رسالت انسان سازی را در خط عبودیت اجرا کنند.


آیت الله علم الهدی بابیان این مطلب که امروز همه دنیا می خواهند ایران نباشد چرا که اگر ایران و قدرت ایران باشد مهر ختم بر همه آن ها خواهد زد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران  بعد از 250 سال از عمر مدرنیته در مقابل دنیا یک دکترین سیاسی به مطرح کرد که اگر این دکترین عملیاتی شود مسیر دنیا را به طور کلی تغییر  خواهد کرد.


امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در تفکر مدرنیته هر انسانی با هر ایده و تفکری که در بستر قدرت قرار گیرد شهوت و لذت های دنیوی خود را بر سرنوشت مردم حاکم می کند و این تفکر باعث شد که دنیا در یک بستر آدم کشی ها و جرایم به مراتب فجیع تر از دوران قرون وسطی قرار گیرد، گفت: نظام جمهوری اسلامی در دوران حاکمیت مدرنیته حاکمیت الله را مطرح کرد و اگر این حاکمیت  بر دنیا حاکم شود چیزی از مدرنیته باقی نمی ماند.


پایان پیام/

 

کد خبر 364651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha