کارگاه کشوری مدیریت بهداشت محیط در شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مدیر گروه مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری، از برگزاری کارگاه کشوری مدیریت بهداشت محیط در شهرکرد خبر داد و گفت: استفاده از تجربیات سایر دانشگاه ها هدف این کارگاه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید راشد جزایری، مدیر گروه مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری امروز "14اردیبهشت" در کارگاه کشوری مدیریت بهداشت محیط در پیشگیری و کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد گفت: این کارگاه برای سومین سال متوالی در کشور برگزار می شود و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بعد از دانشگاه های البرز و گلستان میزبان سومین کارگاه است.

 

وی هدف از برگزاری این کارگاه را بازآموزی مباحث علمی،‌ استفاده از تجربیات سایر دانشگاه ها، ‌انتقال اطلاعات جدید و تحلیل اپیدمی ها یا طغیان های مرتبط با بهداشت محیط عنوان کرد.

 

مدیر گروه مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری افزود: حاصل برگزاری 2 کارگاه گذشته صدور 2 بیانیه با ۸ و ۱۰ ماده مصوب می باشد که در این بیانیه ها محور فعالیت های درون بخشی و برون بخشی دانشگاه ها جهت شناسایی، کنترل و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا تعیین شده است.

 

دکتر مرتضی هاشم زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در این کارگاه پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا را نیازمند همکاری وسیع و بین بخشی دانست.

 

وی با بیان اینکه ‌امروزه الگوی مرگ و میر و شیوع بیماری ها در جهان و کشور تغییر کرده است افزود: با بهبود وضعیت بهداشتی و ارتقاء سطح آموزش ها کمتر شاهد بروز بیماری های عفونی هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در ادامه گفت: البته تغییر سبک زندگی، عوامل تهدید کننده دیگری را به همراه داشته است و سلامت افراد همچنان به عنوان یکی از مهم ترین محور های توسعه و پیشرفت به شدت در معرض خطر عوامل محیطی است.

 

دکتر هاشم زاده، اطلاع رسانی،‌ به روز کردن دانش و تلاش برای شناسایی عوامل خطر و کاهش اثرات آن در زندگی را از موثرترین راهکارها برای برخورداری از یک جامعه سالم و پویا عنوان کرد.

 

دکتر علی ضامن صالحی فرد، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان، نیز در این کارگاه با اشاره با کاهش چشمگیر آمار طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا در سال های اخیر افزود: مدیریت صحیح و به موقع، اطلاع رسانی و همکاری درون و برون بخشی همه دستگاه های متولی امر سلامت در دست یابی به این موفقیت دخیل است.

 

وی گفت: بیماری های منتقله از آب و غذا نه تنها در کشور های در حال توسعه بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز به عنوان مسئله مهم و مورد توجه بهداشتی مطرح است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 364662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha