طرح «قرآن در زلال اعتکاف» در شهرکرد برگزارمی‌شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال وبختیاری، از برگزاری طرح «قرآن در زلال اعتکاف» در شهرکرد خبرداد.

مهدی پرتوی، مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه حضور در اعتکاف بالاترین حرکت فرهنگی است به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: قرآن می تواند فرهنگ ما را بیمه کند.

 

وی افزود: همزمان با ایام اعتکاف طرح «قرآن در زلال اعتکاف» برای معتکفان در مساجد و مصلاهای استان برگزار می‌شود.

 

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال وبختیاری، تصریح کرد: در این طرح مربیان قرآنی میان معتکفان حاضر می‌شوند و اصلاح قرائت آیات قرآن و نماز، ترتیل‌خوانی و ختم دسته‌جمعی قرآن از برنامه‌های اجرایی در این طرح است.

 

پرتوی، گفت: در ایام اعتکاف هر روز بخشی از آیات قرآن کریم به‌صورت جمع‌خوانی با حضور مربیان برجسته قرآن استان ختم می‌کنند.

 

وی اصلاح قرائت نماز معتکفان را یکی از برنامه ها برشمرد و گفت: استاد قرآنی در هر مسجد با آموزش تجوید نماز به اصلاح قرائت نماز معتکفان می پردازد.

 

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال وبختیاری، اجرای زنده تلاوت قبل از اذان و قرائت اذان حلقومی را از دیگر برنامه های قرانی مراسم اعتکاف برشمرد.

 

پرتوی، گفت: یک صفحه از سوره مبارکه حدید به صورت دسته جمعی بعد از نماز صبح تلاوت و آیات تلاوت شده برای معتکفان ترجمه و شرح داده می‌شود.

 

وی اظهارداشت: اعتکاف از سنت‌های مورد توجه پیامبر اکرم(ص)، امامان معصوم و بزرگان دینی بوده و به خاطر تاثیرات عمیق معنوی و خواندن قرآن، بزرگان دین بر برگزاری این آیین در ایام 13 تا 15 ماه رجب سفارش کرده‌اند.

 

وی ایجاد علاقه و انس بیشتر با قرآن کریم و آموزه‌های انسان ساز آن، قرائت صحیح حمد و سوره، اذاکار نماز، توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن و بهره مندی شرکت کنندگان از برنامه‌های متنوع قرآنی را از اهداف اجرای طرح ویژه "با قرآن در زلال اعتکاف" با حضور معتکفان در مساجد استان چهارمحال وبختیاری عنوان کرد.

 

وی ختم قرآن به صورت گروهی و انفرادی را از دیگر برنامه های قرآنی اعتکاف دانست و گفت: برای تلاوت سوره های اعمال ام داوود از قاریان برتر استانی استفاده می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 364692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha