امداد رسانی هلال احمر خراسان جنوبی به 8 هزار حادثه دیده

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته به 8 هزار نفر توسط هلال احمر، امداد رسانی شده است، گفت: از این تعداد 74 درصد سهم حوادث طبیعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرحیم شهریاری، امروز (14 اردیبهشت) در کمیته حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی، اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های امداد مجوزدار هلال احمر در استان به 18 مورد رسیده است و پنج پایگاه در سال گذشته ساخته شده که آماده بهره داری است.


وی با بیان اینکه در سال گذشته مجوز احداث پایگاه هلال احمر در مسیر یزد و نزدیک مسجد "شکر" گرفته شده است، افزود: همچنین به دنبال راه‌اندازی پایگاه هلال احمر در منطقه نایبند هستیم.


مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خراسان جنوبی، گفت: در سال 92، سه دستگاه خودرو نجات و سه دستگاه خودرو امداد برای این سازمان خریداری شده است.


شهریاری از اعزام یک هزار و 200 تیم عملیاتی در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: 63 درصد این تیم‌ ها برای حوادث جاده ‌ای اعزام شده‌‌اند.


وی ادامه داد: در سال گذشته 715 آمبولانس برای حوادث اعزام شدند که از این تعداد 450 آمبولانس برای حوادث جاده‌ ای اعزام شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته به 8 هزار نفر توسط هلال احمر امداد، رسانی شده است، یادآور شد: از این تعداد 74 درصد سهم حوادث طبیعی بوده است.


شهریاری با اشاره به اینکه سال گذشته توسط اکیپ‌ های امدادی هلال‌احمر 900 نفر نجات پیدا کردند، گفت: از این تعداد 80 درصد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.


وی میانگین رسیدن امدادگران هلال احمر به محل حادثه در کشور را 13 دقیقه دانست و افزود: این میانگین سال گذشته در استان 11 دقیقه بوده است.


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را از دیگر طرح های هلال احمر در ایام نوروز عنوان کرد و بیان داشت: 23 پایگاه جاده ای ثابت و سیار هلال احمر در این طرح شرکت کردند.


شهریاری به مجتمع آب‌درمانی هلال فردوس اشاره کرد و اذعان داشت: در نوروز امسال 82 هزار مسافر در این مجتمع اسکان داده شده‌اند.


وی همچنین از مراجعه 442 هزار مسافر گردشگر به پست‌های راهنمای مسافرین نوروزی هلال احمر استان خبر داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 364758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha