در تفکر مشایی روحانیت و مراجع جایی ندارند

آیت الله خزعلی با اشاره به اینکه طراحان مکتب ایرانی می خواهند افکار فراماسونری را بار دیگر زنده کنند، گفت: در تفکر مشایی روحانیت و مراجع جایی ندارند.<BR> <BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله محسن خزعلی، نویسنده، محقق و عضو مجلس خبرگان در نخستین همایش نگاه نو اندیشه برتر گفت: در قرآن آمده است که بدانید آفرینش و فرمان برای خداست البته این امری عقلی است که هر که موجودی را بیافریند بهتر به مصالح او آگاه است و تنها او می تواند به او امر و نهی کند.

وی افزود: بعد از خداوند کسانی مثل پیامبر و اولی الامر می توانند به مردم امر و نهی کنند و مردم موظف اند از آنها اطاعت کنند. در زمان غیبت ولی معصوم نیز فقهایی که عارفه به زمان، مطیع امر مولا و مخالف هوای نفس هستند باید مورد اطاعت قرار گیرند.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: در هنگامی که حکومت اسلامی تشکیل می شود و فقیهی به عنوان حاکم تعیین می شود حتی دیگر فقها نیز موظف اند در امور حکومتی از او اطاعت کنند.

آیت الله خزعلی با اشاره به جریان فتنه 88 گفت: سه کشور به طور همزمان در مقام ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران برآمدند اما بحمدالله فقیهی بیدار و بیدارگر تمام این نقشه ها را نقش بر آب کرد و جمهوری اسلامی با اقتدار به راه خود ادامه می دهد.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه دشمن غافل ننشسته و از محافل ماسونی کار نقشه ریزی برای براندازی حکومت را طراحی می کند، گفت: طراحان مکتب ایرانی که می خواهند مکتب هخامنش و ایران را جایگزین فرهنگ ناب اسلامی کنند خواسته یا ناخواسته طرح محافل فراماسونری را دنبال می کنند، محافلی که از 350 سال قبل تشکیل شده و در جامعه امروز ما نیز رخنه کرده است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه مشایی ها بدانند دستی پشت این انقلاب است، گفت: اینکه صدای آمریکا می گوید در تفکر مشایی جایی برای روحانیت وجود ندارد نشان از زنگ خطری عظیم برای جامعه اسلامی است؛ چگونه است که شخصی در داخل دولت همصدا با رسانه های غربی طرحی را مطرح می کند که موجبات خوشحالی غرب را فراهم می آورد.

آیت الله خزعلی با بیان اینکه روحانیون و طلاب باید از بصر و بصیرت بهره داشته باشند، گفت: بصر یعنی اینکه مطالب را بخوانند و بصیرت یعنی اینکه با دقت آنها را موشکافی کنند. یک طلبه نباید تحت تأثیر بزرگان قرار گیرد و نظر علمی خود را مطرح نکند چون شاید علمای گذشته نظرشان اشتباه باشد و این امر دلیل نمی شود که انسان مطالب خود را مطرح نکند.

پایان پیام/

 

کد خبر 36486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha