اولین شیرینی طرح هدفمندی یارانه ها در کام مردم استان یزد

خبرگزاری شبستان: پیش از ظهر امروز(15 اردیبهشت) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی این استان کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، دکتر محمد رضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، با بیان اینکه طرح تحول سلامت در راستای ایلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری در بهار 93 اجرا می شود، گفت: اولین بسته این طرح از امروز در بیمارستان های استان یزد اجرایی می شود.

 

وی اظهار داشت: کاهش پرداخت از مردم تا 10 درصد هزینه های درمانی بستری، رایگان شدن زایمان طبیعی و بهبود هتلینگ بیمارستان ها از نخستین موارد اجرای این طرح است.

 

میرجلیلی، با اشاره به حمایت از روستاییان در قالب این طرح تصریح کرد: بیمه شدگان روستایی که از سیستم ارجاع بیمارستان ها مراجعه کنند حداکثر پنج درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.

 

وی گفت: در این طرح زایمان طبیعی و کلیه ملزومات و داروهای مورد نیاز بیماران توسط بیمارستان ها تامین خواهد شد.

 

دکتر مصدق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد، نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم اولین شیرینی هدفمندی یارانه ها در بخش سلامت را می چشند.

 

وی با بیان اینکه شروع تحول نظام سلامت در ایام مبارک رجب را به فال نیک می گیریم، اظهار داشت: تحول نظام سلامت دغدغه طولانی مدت مسئولان کشور و مقام معظم رهبری بوده است.

 

مصدق افزود: در بحث سلامت مردم دو مشکل عمده داشته اند، یکی آنکه خدمات درمانی به صورت کامل تحت پوشش بیمه ها نبوده و یا دسترسی به خدمات، تجهیزات و دارو برای بیماران میسر نبوده است که طی این طرح هیچ بیماری جهت تامین دارو یا تجهیزات خارج از بیمارستان ارجاع نمی شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 365045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha