مسکن مهر مدرسه دار می شود

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مدرسه در پروژه مسکن مهر خبرداد.

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره جزییات جلسه با وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد مدرسه در پروژه های مسکن گفت: تا چند روز آینده مفاد تفاهم نامه میان دو وزارتخانه آماده و اعلام می شود.


وی افزود: در حال حاضر برخی از پروژه های ساخته شده مسکن مهر بدون مدرسه هستند که در این تفاهم نامه بر ساختن مدرسه تاکید شده است.
 

   تدوین طرح افزایش مرخصی زایمان ویژه فرهنگیان

 

وی در خصوص اجرایی شدن مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه در دستگاه ها اجرایی تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس دولت مجاز به اجرای افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه است نه موظف.

 

فانی تصریح کرد: هنگامی که مجلس شورای اسلامی این قانون را تصویب کرد شورای نگهبان بر این موضوع تاکید کردند که چون اجرای این طرح برای دستگاه ها بار مالی دارد، نمی توانید دولت را مکلف به اجرای این قانون کنید.


وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در حال تهیه طرح جدیدی برای بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش است که اگر به تصویب برسد، مرخصی زایمان فرهنگیان 9 ماهه می شود.

 

به گفته وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر یک تیم 4 نفره در حال تکمیل این طرح هستند.


وی یادآور شد: زمانی برای اجرایی شدن این طرح نمی توانیم اعلام کنیم، چرا که؛ برای اجرایی شدن آن نیاز به هماهنگی های لازم با دولت و سازمان مدیریت و برنامه بودجه ریاست جمهوری دارد و تامین اعتبار مالی داریم.


پایان پیام/
 

کد خبر 365057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha