خراسان جنوبی دومین استان سالمند کشور است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق آمار خراسان جنوبی دومین استان سالمند کشور است، گفت: نرخ سالمندی این استان یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد حسن اکبری مطلق امروز (15 اردیبهشت) در شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی اظهار کرد: شورای ساماندهی سالمندان استان از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون 10 جلسه با 102 مصوبه برگزار شده که 75 درصد مصوبات آن محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه این شورا به منظور ساماندهی، سلامت و رفاه سالمندان به سرپرستی بهزیستی تشکیل شده است، افزود: ماموریت این شورا ایجاد فضای لازم به جهت توانمندسازی سالمندان در راستای استقلال فردی و کرامت و منزلت ایشان در خانواده و جامعه است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق آمار خراسان جنوبی دومین استان سالمند کشور است، گفت: نرخ سالمندی این استان یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

 

وجود 71 هزار و 965 نفر سالمند در استان
اکبری مطلق جمعیت سالمند استان را 71 هزار و 965 نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد در بیرجند 24 هزار 776 نفر، بشرویه دو هزار و 653 نفر، درمیان پنج هزار و 455 نفر، سرایان سه هزار و 669 نفر، سربیشه چهار هزار و 667 نفر، فردوس چهار هزار و 748 نفر و نهبندان چهار هزار و 542 نفر سالمند هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی خراسان جنوبی برای رفع برخی از مشکلات سالمندان، عنوان کرد: پنج مرکز روزانه نگهداری از سالمندان در استان وجود دارد که دو مرکز در زیرکوه و در شهرستان‌های بیرجند، طبس و فردوس هرکدام یک مرکز در حال ارائه خدمات به سالمندان است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: فیزیوتراپی، خدمات پزشکی، فعالیت‌های تفریحی، ورزشی، آموزشی و تمامی امور وابسته به توانمندی‌های سالمندان و بر اساس نیاز آنها در این مراکز انجام می‌شود.

 

 

اکبری مطلق با اشاره به افتتاح هتل سالمندان شرق کشور در بیرجند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این هتل یک اقدام موثر و جدید در سطح کشور محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این مجتمع تمامی امکانات مناسب‌سازی شده برای سالمندان فراهم شده است و تمامی امکانات توانبخشی، غذای گرم، امکانات پزشکی برای سالمندان در این مجتمع در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه این هتل تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته و باید توسط دستگاه‌ها اجرایی اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه شود.

 

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی ارائه خدمات توان‌پزشکی به سالمندان، تاسیس بنیاد فرزانگان، پیشکسوتان و صاحبدلان استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، پرداخت کمک هزینه درمان را از جمله اقدامات سازمان بهزیستی برای رفع برخی مشکلات سالمندان استان برشمرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 365118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha