کمک 45 میلیارد ریالی نیکوکاران به بهزیستی خراسان جنوبی در سال 92

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از کمک 45 میلیارد و 126میلیون ریالی مردم به بهزیستی در سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ نسبت به سال 91، 65درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، محمد حسن اکبری مطلق در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی افزود: مشارکت های مردمی به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی توسط ادارات بهزیستی و مراکز وابسته جذب می شود.


وی در خصوص میزان مشارکت های نقدی مردم گفت: مبلغ 21 میلیارد و 639میلیون ریال در سال گذشته جذب شده است که این رقم در سال 91، 13میلیارد و 964میلیون ریال بوده است.


دبیر شورای مشارکت های مردمی خراسان جنوبی همچنین به برگزاری جشن ازدواج 36 زوج تحت پوشش اشاره داشت و افزود: 36 سری جهیزیه با ارزش یک میلیارد و 200میلیون ریال توسط موسسه خیریه انصارالحجه مشهد خریداری و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.


اکبری مطلق طرح شکرانه سلامت را از دیگر طرح های بهزیستی در زمینه جذب مشارکت ها دانست و اظهار داشت: در قالب این طرح چهار رقم آخر فیش حقوقی 973 کارمند به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی واریز می شود.


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی کمک به دست آمده از این طرح را در سال گذشته 54میلیون 186میلیون ریال عنوان کرد.


کمک هزینه جهیزیه برای 224زوج تحت پوشش

هادی طالب زاده ثانی، معاون امور مشارکت های مردمی، اشتغال و موسات خیریه بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این نشست از تامین کمک هزینه جهیزیه برای 224 زوج تحت پوشش از محل اعتبارات دولتی خبر داد و گفت: ارزش این جهیزیه یک میلیارد و 930 میلیون ریال بوده است.


وی در خصوص جذب نیروهای داوطلب در مراکز غیردولتی اظهار داشت: 799 نیروی داوطلب با مراکز خیریه بهزیستی همکاری دارند.


طالب زاده ثانی در ادامه به اجرای طرح ستاد مهر رمضان در سال 91 اشاره داشت و گفت: در قالب این طرح بیش از پنج میلیارد ریال مشارکت مردمی جذب شده است که نسبت به سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.


لازم به ذکر است، در این نشست که حسینی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، قیاسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از نیکوکاران حضور داشتند مبلغ 50میلیون ریال برای کمک هزینه ازدواج مددجویان، برگزاری چهارمین جشنواره تجلیل از خیرین و کمک به پیشگیری از معلولیت ها و... مصوب شد.


پایان پیام/
 

 

 

 

کد خبر 363114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha