اعتکاف نقش موثری در خودسازی انسان ها دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینای همدان، با تاکید بر آثار معنوی اعتکاف گفت: هیچ عمل مستحبی در انسان به اندازه اعتکاف جنبه خودسازی ندارد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینای همدان به خبرنگارشبستان گفت: احیای مراسم اعتکاف به عنوان سنت نبوی باید با برنامه ریزی فرهنگی همراه باشد و در آن اعمال ویژه با شکوه خاص برگزار شود.
 

وی استفاده از مبلغین محبوب، مشارکت خیرین برای کمک به برگزار کنندگان و تامین نیازهای معتکفین، تشکیل ستاد استانی و استفاده از فرصت اعتکاف برای تبیین مسائل فکری و تبلیغ امور مذهبی را مورد تاکید قرار داد..
 

وی با بیان اینکه برنامه های رجب، شعبان و رمضان فرصت مناسبی است که باید از آنها بهره مند شد، بیان کرد: یکی از برنامه های محور در فصل نیایش اعتکاف است و یکی از رویش های فرهنگی است که در سال های گذشته با استقبال مردم مواجه شده است.
 

حجت الاسلام رستمی، با بیان اینکه هدف از اعتکاف باید توجه به خدا و خودسازی درونی باشد، اضافه کرد: احکام اعتکاف باید در جلسات متعدد توسط ائمه جماعات، ائمه جمعه، روحانیان و مبلغات دینی از همان روزهای اول ماه رجب برای مردم بیان شود.
 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینای همدان، گفت: نیاز است برای مراسم اعتکاف از فضاهای وسیع مثل مصلاها و مساجد جامع استفاده شود تا معتکفان از لحاظ مکان با مشکل کمبود جا مواجه نباشند.
 

وی ابراز کرد: باید در مراسم اعتکاف روی چند محور تاکید ویژه داشت که یکی از این محورها تفسیر قرآن و نهج البلاغه است چراکه در بحث تفسیر کم وارد شده ایم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 365238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha