۵۱۰ مسجد در استان اصفهان میزبان برگزاری آئین اعتکاف

خبرگزاری شبستان: مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف از مهم ترین راه های ارتباط با خداوند متعال است، از آمادگی 510 مسجد استان برای برگزاری این آئین معنوی خبر داد.

حجت الاسلام حسن بابائی، مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: اعتکاف در لغت به معنای خود را باز داشتن، درجایی ماندن، گوشه نشینی برای عبادت، توقف طولانی، حبس کردن، اعتکاف به محبوس کردن خود در مسجد با نیت عبادت و قرب خداست و ‌ایام اعتکاف فرصتی است که آدمی چند روزی در فراغت به انجام عبادت می پردازد یعنی شب و روز خود را برای خداوند متعال و راز و نیاز با او وقف می کند.

 

وی افزود: تاکنون 510 مسجد در کل استان برای برپائی آئین معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کردند که با توجه به افزایش استقبال مردم امسال30 مسجد اضافه شده است.

 

حجت الاسلام بابائی، آمار معتکفان سال گذشته را 96 هزار نفر عنوان کرد و افزود: امسال پیش بینی می کنیم که آمار معتکفان افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از معتکفان سال گذشته جوانان بودند، گفت: اعتکاف هر سال با استقبال با شکوه نسل جوان جامعه برگزار می شود و این مهم تاثیر بسزایی در خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه جوانان دارد.

 

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن ایام البیض و مراسم اعتکاف، دوره آموزشی "اعتکاف نیکان" با هدف مهارت افزایی مبلغان اعتکاف در اصفهان با حضور 120 نفر از مبلغان اعتکاف مساجد استان اصفهان برگزار شد و در این دوره آموزشی، مباحثی همچون طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" پیرامون تصحیح قرائت حمد و سوره معتکفین، جزء خوانی قرآن کریم و آموزش هایی پیرامون سبک زندگی به مبلغان مراسم اعتکاف مساجد استان ارائه شد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 365361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha