عضویت110هزار داوطلب درهلال احمر/امدادرسانی باتاسی از آموزهای قرآنی است

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از عضویت110هزار داوطلب دراین جمعیت خبر داد وگفت:هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاسی از آموزه‌های قرآنی وپیروی ازسیره اهل بیت در عرصه امدادرسانی حضوری فعال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، علیرضا خصوصی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان امروز(16 اردیبهشت) در دیدار با اصحاب رسانه استان به مناسبت(18 اردیبهشت) روز جهانی هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر مهمترین ارگان امدادی و نجاتی است، گفت: هلال احمر متعلق به همه مردم است و نظارت مردم به ویژه خبرنگاران بر فعالیت‌های این ارگان کمکی در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر است.

  

وی با اشاره به تاریخچه پیدایش صلیب سرخ و هلال احمر بعد از جنگ جهانی اول توسط هانری دونان اظهار کرد: شروع چنین حرکت مردمی و کمک به نیازمندان در جنگ‌های مختلف و حوادث طبیعی از نیازهای اساسی بود و باید برای تداوم آن افرادی پیشقدم باشند تا بدون درنظرگرفتن نژاد و ملیت و مذهب به کمک آسیب دیدگان بپردازند.


خصوصی با بیان اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از سال 1301 تاسیس شده و امسال نود و دومین سالگرد تاسیسش است، افزود: ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز سوانح وحوادث طبیعی درداخل وخارج کشور، ارائه کمک‌های اولیه درحوادث غیر مترقبه بوسیله امدادگران، برنامه ریزی واقدام در جهت آمادگی برای مقابله وآموزش عمومی وتربیت کادر امدادی ونیروی انسانی مورد نیاز ار اهداف تشکیل این ارگان امدادی است.

 

به گفته وی، ارسال کمک واعزام عوامل امدادی ودرمانی به سایر کشورها درصورت لزوم، کمک به امر توانبخشی وارائه خدمات اجتماعی به پناهندگان وآوارگان، تلاش در جهت تسکین آلام بشری وکمک به امر سلامت جامعه، اداره امور جوانان جمعیت وتوسعه مشارکت جوانان در تصمیم گیریهای مربط به آنها وتربیت وآموزش جوانان به منظور آگاه ساختن در انجام خدمات امدادی وعام المنفعه و کمک به تهیه دارو ووسایل تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی بهداشتی وآموزشی کشور از دیگر اهداف تشکیل هلال احمر است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: کمک به محرومان و نیازمندان جامعه از تاکیدات دین مبین اسلام است که آیات بسیاری بر آن سفارش کرده‌اند و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاسی از آموزه‌های قرآنی و پیروی از سیره اهل بیت(ع) در این عرصه حضوری فعال دارد.

 

عضویت102 هزار جوان گیلانی در معاونت جوانان هلال احمر

وی از عضویت 110 هزار داوطلب در این جمعیت خبر داد و گفت: این افراد در چهارگروه هدایت، مشارکت، حمایت و مهارت فعالیت می‌کنند.

 

خصوصی اضافه کرد: همچنین 102 هزار نفر در معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان عضو شده‌اند ضمن اینکه یک هزار و 16 کانون نوجوان، طلاب، دانش آموزی و غنچه‌های هلال در این جمعیت مشغول فعالیت هستند.

 

گیلان رتبه نخست کشوری در عملیات هماهنگی EOC(عملیات سریع)
 

وی در ادامه از کسب رتبه نخست کشور در عملیات هماهنگی EOC(عملیات سریع) خبر داد و گفت: EOC مرکز منسجم کنترل و هماهنگی عملیات است که گیلان در این عملیات(زمان اعلام حادثه تا هماهنگی برای اعزام گروه به محل حادثه) رتبه نخست کشوری را داراست

 

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در طرح فرشتگان رحمت نیز بابرپایی 114 پایگاه داوطلبی در مساجد و محلات رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص دادیم.

 

وی با بیان اینکه این طرح با شعار" نیاز نیازمندان با توان توانگران" اجراشد، افزود:  2میلیارد ریال جهت کمک به نیازمندان جمع آوری شد.

 

امدادرسانی به 16048خانوار محصور در برف

خصوصی در ادامه به بحران برف گیلان در بهمن 92 اشاره کرد و یادآور شد: در این بحران به 16 هزار و 48 خانوار امدادرسانی شده و 8 هزار و 998 نفر نجات یافتند.


وی ادامه داد: همچنین2 هزار و 265 بسته غذایی شامل آب، نان، خرما و انواع کنسروجات بین آسیب دیدگان توزیع شد و 25 تن مواد غذایی علاوه بر مواد غذایی موجود در انبارهلال احمر استان از تهران ارسال شد.

 

انجام 250 عملیات امداد و نجات در نوروز 93

خصوصی به طرح نوروزی هلال احمر اشاره کرد و از افزایش 30 درصدی تجهییزات قبل از اجرای طرح خبر داد و گفت: همچنین در نیروی انسانی با افزایش 10 درصدی و در تجهیزات ارتباطی مانند ندای امداد112 با افزایش 12 درصدی مواجه بودیم.

 

ی با بیان اینکه طرح نوروزی امسال با شعار"بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم" اجرا شد از انجام 250 عملیات امداد و نجات در نوروز 93 در این استان خبر داد و گفت: در این مدت به 2 ‌هزار و 520 نفر از حادثه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای و گرفتار شده در برف و کولاک خدمات ارائه شد.


وی با اشاره به خدمات ارایه شده به مسافران نوروزی اظهار کرد: با آغاز طرح نوروزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر به 575 هزار و 203 نفر خدمات لازم و مورد نیاز را در سطح استان ارائه کردند.

این مسئول ایجاد 24 پایگاه امدادی ثابت، سیار، موقت، دریایی و هوایی را از اقدام‌های هلال احمر گیلان در نوروز امسال دانست و خاطرنشان کرد: 37 چادر خدمات‌رسانی و توزیع برگ‌های بروشور امدادی، بهداشتی و ... از دیگر اقدام‌های جمعیت هلال احمر بوده است.
  

پایان پیام/

کد خبر 365399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha