حضور بیش از 10 هزار کودک یزدی در مانور زلزله

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد، از شرکت 10 هزار کودک یزدی در مانور زلزله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسین رحیمی نسب، مدیر کل بهزیستی استان یزد، ظهر امروز(16 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری ششمین مانور سراسری زلزله همزمان با کشور در استان یزد گفت: این مانور فردا از ساعت 9 صبح با همکاری رادیو استان در سطح تمام مهدهای کودک استان برگزار می شود.


وی با اشاره به فعالیت 330 مهدکودک در استان خاطر نشان کرد: بیش از 10 هزار کودک یزدی در ششمین مانور زلزله شرکت می کنند.


رحیمی نسب، هدف از برگزاری این مانور را آموزش کودکان در برابر جریان طبیعی زلزله دانست و افزود: عدم قدردت تصمیم گیری در بین کودکان هنگام حادثه باعث شده تا بیشترین میزان حادثه دیدگان در این حوادث کودکان باشند.


وی قوی بودن قدرت یادگیری در بین کودکان را از مهم ترین عوامل برگزاری این مانور دانست و تصریح کرد: ششمین مانور زلزله به صورت نمادین با حضور 300 نفر از کودکان منتخب مهدهای کودک استان در پارک شادی برگزار می شود.


مدیر کل بهزیستی استان یزد، با بیان اینکه هر حادثه دارای یک جریان طبیعی می باشد افزود: در برابر بعضی از حادثه ها آمادگی لازم وجود دارد اما متاسفاه در بحث زلزله آمادگی لازم وجود ندارد که این امر نیازمند برنامه ریزی و آموزش می باشد.


وی با اشاره به شرح وظائف بهزیستی در موقع زلزله اظهار داشت: وظایف این سازمان به سه بخش قبل از حادثه، در حین حادثه و بعد از حادثه تقسیم می شود.


رحیمی نسب، فرهنگسازی و مقاوم سازی را از وظایف این سازمان قبل از بروز حادثه دانست و گفت: آرام سازی، ارتقاء بهداشت روان، جمع آوری کودکان و سالمندان از وظایف در حین حادثه و ساماندهی محرومیت ها، معلولیت ها و کودکان از وظائف بعد از حادثه سازمان بهزیستی است.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 365450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha