بهسازی و نوسازی 359 مدرسه توسط بسیج سازندگی گلستان

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان گفت: در سال گذشته بیش از 20 هزار جوان گلستانی برای طرح هجرت اعزام شدند که توانستند تعداد 359 مدرسه را نوسازی و بهسازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن ملک حسینی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان، امروز عصر (16 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: 17 اردیبهشت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی است که این سازمان در 17 اریبهشت سال 79 شکل گرفته است.


وی با بیان اینکه بسیج سازندگی درچند بخش تقسیم شده است، افزود: غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور در عرصه های کار و تلاش، کمک به دولت و مردم در خدمت رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها، نقاط صعب العبور و مرزنشینان، کمک به شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال، رفع مشکل بیکاری جوانان وریشه کنی بی سوادی و ارتقای سطح آموزش بهداشت و سلامت، پیشگیری از اعتیاد در روستاها و نقاط محروم از فعالیت ها و اولویت های سازمان بسیج سازندگی است.


ملک حسینی اظهارداشت: استان گلستان جزو سه استان برتر کشور در زمینه ریشه کنی بی سوادی است.


وی با اشاره به فعالیت های اصلی سازمان بسیج سازندگی، تصریح کرد: یکی از فعالیت های اصلی در اوقات فراغت اردوهای جهادی و طرح هجرت است.


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان یادآورشد: در همین راستا در سال گذشته بیش از 20 هزار جوان گلستانی برای طرح هجرت اعزام شدند که توانستند تعداد 359 مدرسه را نوسازی و بهسازی کنند.


وی خاطرنشان کرد: این اردوها به صورت یک تا 10 روزه بوده که برای محرومیت زدایی نیروها به مناطق محروم استان اعزام می شدند.


ملک حسینی گفت: طی تفاهم نامه ای که با سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان داشته ایم توانستیم 482 نفر از جوانان متخصص را به کارگیری کنیم.


وی افزود: در هفته منابع طبیعی توانستیم 14 هزار اصله نهال مثمر زیتون و غیرمثمر را توزیع کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 365515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha