«مصلی امام خمینی (ره)» محل نماز است/ حرمت مصلی حفظ شود

خبرگزاری شبستان: من از کسانی که برای بازدید به نمایشگاه کتاب می‌آیند می‌خواهم که توجه داشته باشند این مکان مصلی و محل نماز است اما متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان و غرفه‌داران رعایت حریم مصلی را نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ادبیات شبستان، «آیت‌الله احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درباره نمایشگاه کتاب گفت: تلاش مسئولان نمایشگاه در عرصه عفاف و حجاب مشکور است. زحمت کشیده‌اند و با بنرهای مختلف در سطح نمایشگاه این موضوع را تاکید کرده اند. من از کسانی که برای بازدید به نمایشگاه کتاب می‌آیند می‌خواهم که توجه داشته باشند این مکان مصلی و محل نماز است اما متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان و غرفه‌داران رعایت حریم مصلی را نمی‌کنند. غرفه‌هایی را که در نمایشگاه دیدم خوشبختانه کتاب‌های ارزشی زیادی وجود داشت و استقبال از این غرفه‌ها هم زیاد بود. تلاش کردم تا غرفه‌های تمام ناشران ارزشی را ببینم که امسال بسیار پرفروغ بود.
 

وی افزود: مسئولان محترم وظیفه فرهنگی‌شان را انجام می‌دهند اما برخی شاید ناخواسته با رفتارشان دهن‌کجی می‌کنند و با پوشش نادرست عملا می‌خواهند این مساله را زیر پا بگذارند. من از برپاکنندگان نمایشگاه به ویژه معاون فرهنگی ارشاد تشکر می‌کنم چون انگیزه مقدس آنها را دیدم و می‌دانم که درد دین دارند.

 

امام جمعه موقت تهران در مورد بازدید نکردن مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب امسال نیز گفت: در این مورد بیش از توضیحی که مسئول دفتر ایشان داده‌اند اطلاعی ندارم، ولیکن سالیان گذشته ایشان به نمایشگاه می‌آمدند و رهنمودهایی را برای بحث کتاب عنوان می‌کردند که آن رهنمودها دستورالعمل مدیران نمایشگاه می‌شد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فرصت نمایشگاه فرصت خوبی است تا ناشران آخرین آثارشان را عرضه کنند، خاطرنشان کرد: امروز در نشر اسرا آخرین اثر آیت‌الله جوادی آملی را دیدم که مدت‌ها در انتظارش بودم. همچنین پژوهشگاه فرهنگ دینی کتاب شهید ثانی را منتشر کرده بود. در مجموعه نشاط خوبی را در عرضه کتاب‌های مذهبی دیدم.

 

وی در پایان با بیان اینکه ناشران و نویسندگان باید به بحث سبک زندگی دینی که رهبری بسیار به آن تاکید دارند توجه کنند، گفت: این موضوع در عرصه‌های مختلف گسترده و جای قلم زدن نیز دارد. در حوزه خاطرات قبل از انقلاب اشباع شده‌ایم اما در خصوص دوران انقلاب مساله زیاد است و جا دارد که این خاطرات گفته شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 365568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha