عدالت فرهنگی مورد توجه دولت است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و توجه به عدالت فرهنگی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم مورد توجه دولت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز(17 اردیبهشت) در جمع مردم شهرستان چرداول در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: برای من توفیق است که در جمع شما مردم غیورحضور پیدا کردم و مسائل و مشکلات مردم این شهرستان آشنا شدم.


وی، افزود: مردم شهید پرور این شهرستان که در طول 8 سال دوران دفاع مقدس، با از خودگذشتگی و ایثار و مدافع تمانیت ارضی جمهوری اسلامی بوده و به عنوان فاتحان میمک در عرصه دفاع از انقلاب ایلام و نوامیس این ملت با شجاعت جنگیده و شهدای زیادی به اسلام تقدیم کرده اید.


جنتی، تصریح کرد: امروز شاهد حضور خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و قهرمانان این استان و شهرستان چرداول هستیم، کسانی که در شرایط سخت مورد تهاجم استکبار جهانی قرار گرفتند و قهرمانانه به دفاع پرداختند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: عشایر غیور این سرزمین در مقابل دشمن ایستادگی کردند که مایه افتخار برای مردم این منطقه است و در طول تاریخ، مردم این منطقه از شیعیان واقعی امیرالمومنین(ع) بوده اند و وجود امامزاده های فراوانی که در این استان شاهد هستیم نشان دهنده انس و الفت ولایتمداری مردم این منطفه بوده و هست.


وی،تصریح کرد: این امامزاده ها برای ما مایه خیر و برکت بوده که دارای کرامات زیادی هستند که در مشکلات و گرفتاری ها، می توانند با پناه بردن به آنها، راهگشای مشکلات مردم و مسئولان باشند.


جنتی، ابراز کرد: این منطقه با وجود محرومیت های که گفته شد دارای امکانات طبیعی بسیار زیادی است، وجود مراتع کم نظیر در این منطقه سرسبز، وجود جنگل های بلوط نشان دهنده نعمت خداوندی است که گرچه بسیاری از این جنگلها دچار آفت شده و امروز این جای نگرانی است اما ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه این استان است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با توجه به اینکه در برخی از استانها شاهد کمی بارش بوده ایم اما در این منطقه شاهد رحمت الهی بوده ایم که می توان با وجو آب و زمین در این منطقه گام های بزرگی در راه توسعه و اشتغال آن برداشت.


جنتی، افزود: امروز در خدمت امام جمعه و فرماندار این منطقه بودیم، که مشکلات این منطقه را به خوبی بیان کردند، به طور قطع این مسائل را به رئیس جمهور و دولت ارائه خواهم کرد و امید است که سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت همراه با برکات فراوانی برای مردم منطقه باشد.


وی، با بیان اینکه دولت و رئیس جمهور عنایت ویژه ای به مناطق محروم دارند، اظهار کرد: دولت بر توجه به مناطق محروم تاکید دارد و به همین خاطر سفرهای استان به مناطق محروم بوده است.


جنتی، با بیان اشاره به اینکه در بخش فرهنگی نیز باید عدالت فرهنگی ارائه شود، افزود: در بحث امکانات و تاسسیات فرهنگی باید توجه ویژه به مناطق محروم شود که در این صورت می توان در بخش فرهنگی استعدادهای هر منطقه را شناسایی و این استعدادها شکوفا شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری پیگیری می شود که جوانان ایده های خود را در آن شکوفا سازند، ساخت سد چناره جز مواردی است که می تواند در سطح منطقه می تواند موجب آبادانی و و ایجاد اشتغال گردد.


پایان پیام/
 

کد خبر 365805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha