70 درصد معتکفین جوانان هستند/ برآورد حضور یک میلیون نفر معتکف در کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه 70 درصد داوطلبان اعتکاف جوانان بین 15 تا 30 سال هستند، گفت: امسال برآورد می شود بالای یک میلیون نفر در کشور معتکف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری امشب (17اردیبهشت) در جمع زوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر لزوم استفغار و غفران در ماه رجب تاکید کرد و گفت: در این ماه ایام شریفی وجود دارد که ولادت امام جواد (ع)، امام علی (ع) ، مبعث حضرت رسول (ص) و شهادت امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) در این ماه است.


وی با یادآوری این مطلب که حضرت علی شخصیت والایی داشتند که بعد از پیامبر (ص) دومین شخص دین مبین اسلام محسوب می شوند، اظهار داشت: امام علی (ع) همواره به مردم زمان خود می فرمودند: تا زمانی که هستم از من سئوال بپرسید.


این مقام مسئول ضمن اشاره به مظلومیت امام کاظم (ع)، افزود: امام کاظم (ع) در زندان های هارون الرشید سختی کشیدند.


حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مبعث، نعمت بزرگ الهی بوده است، اضافه کرد: هیچ فردی قادر نیست نعمت هایی که خداوند به بشر ارزانی داشته است، بشمارد اما خداوند منت برای بعثت رسول الله (ص) بر مردم منت گذاشته است.


وی بر لزوم قدردانی نعمت وجود و بعثت پیامبر اعظم (ص) تاکید و تصریح کرد: تنها راه برای به دست آوردن عزت از دست رفته اسلام، پیروی بدون چون و چرا از قوانین مقدس اسلام و قرآن مجید و اهل بیت (ع) است.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری این مطلب که مردم شبانه روز پروانه وار دور این حرم مطهر می گردند، افزود: فارس و شیراز بیشترین تعداد معتکف را در کشور به خود اختصاص داده است.


وی با اشاره به دیدار هیئت مرکزی معتکفین در خدمت رهبری، تاکید کرد: سال گذشته 800 هزار نفر در سطح کشور معتکف بودند که امسال برآورد می شود بالای یک میلیون نفر در کشور معتکف شوند.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه 70 درصد داوطلبان اعتکاف جوانان بین 15 تا 30 سال هستند، اظهار داشت: این فرصت از برکت این ماه است و باید همگان از این فرصت استثنایی ماه رجب برای آمرزش گناهان بهره ببرند.


پایان پیام/

کد خبر 365943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha