اعتکاف از خلوت تنهایی تا رسیدن به خدا

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: اعتکاف نوعی مهمانی خداست که موجب پاکی روح و روان می شود.

حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، اظهار کرد: اعتکاف مجموعه ای از عبادات است که انسان را در راه رسیدن به اوج و بلندی هدایت می کند و دارای آثار و برکات فراوانی است.


وی ادامه داد: انسان به دور از دلبستگی های دنیوی به گوشه ای پناه برده و با پروردگارش راز و نیاز می کند تا بتواند با معنویتی که در این 3 روز کسب می کند با نشاط تر از قبل به زندگی دنیوی خود ادامه داده و توشه آخرت خود را سنگین تر هم کند.


فتاحی، با بیان اینکه اعتکاف امروز یکی از مهم ترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی به شمار می آید، افزود: اعتکاف یکی از اساسی ترین نیاز های جامعه امروزی است.


این مسئول خاطر نشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این مراسم معنوی هنوز فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر تبلیغات اسلامی، مدارس علمیه و یا از طریق پایگاه اینترنتی www.et.urmia.ir ثبت نام کنند.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه امسال 44 مسجد در استان آماده میزبانی از معتکفان هستند، اضافه کرد: امسال 20 هزار تومان از معتکفان دریافت می شود زیرا این مبلغ پاسخگوی نیاز معتکفان نیست و بخشی دیگر از هزینه را نیز تبلیغات اسلامی پرداخت خواهد کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 366081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha