جمعیت هلال احمر ایران جز 10کشور برتر جهان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال احمر ایران در بین 189 کشور عضو این جمعیت جزء 10 کشور برتر جمعیت بشردوستانه هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، ظهر امروز(19 اردیبهشت) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در انتخاباتی که در سازمان ملل برگزار شد در بین 30 کشور جهان، به عنوان عضو هیئت حاکمه رای آورد و این عمل جایگاه ویژه ای برای ایران در خدمات امدادی و بشردوستانه تبیین کرد.


وی با اشاره به اینکه سازمان جمعیت هلال احمر ایران در بین 189 کشور عضو این جمعیت جزء 10 کشور برتر جمعیت بشردوستانه هلال احمر شناخته شده، تاکید کرد: سازمان جمعیت هلال احمر ایران به سبب جایگاه بین المللی خود در 36 مرکز درمانی، درمانگاه ها و مراکز محروم آفریقایی و کشورهای اسلامی خدماتی ارائه داده است .

 

احمدی با بیان اینکه سازمان جمعیت هلال احمر ایران در حوادث خارج از مرزهای خود به عنوان بازوی توانمند وارد عمل می شود، افزود: در جریان اخیر رانش زمین در منطقه بدخشان افغانستان کمک های امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به کشور افغانستان فرستاده و تحویل جمعیت هلال احمر این کشور شد.


وی جمعیت هلال احمر را یک موسسه خیریه، غیرانتفاعی، عمومی و متعلق به مردم دانست و اظهار کرد: هدف ما حمایت از سلامت انسان ها، تلاش برای برقراری صلح میان ملت ها و تسکین آلام بشری است.


وی افزود: امداد به آسیب دیدگان حوادث و سوانح، کمک به تدارک و تجهیزات پزشکی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و گسترش حضور جوانان در فعالیت های عام المنفعه از جمله اهداف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.


احمدی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر کشور 476 شهید به این نظام تقدیم کرده است، گفت: این شهیدان امدادگر بی سنگر در راه تسکین زخم ها و جراحت رزمندگان تلاش های بسیاری داشتند که به فیض عظیم شهادت نایل شدند.


وی با بیان اینکه حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نشان از شرعی بودن فعالیت های این جمعیت تحت حمایت و زعامت مقام معظم رهبری دارد، گفت: نظارت شرعی بر موقوفات و هدایا، نظارت بر کلیه فعالیت های فرهنگی و سیاستگذاری های هدایتی و نظارتی از جمله فعالیت های ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آموزش همگانی را طبق ماده 40 قانون پنجم برنامه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مجلس شورای اسلامی از وظایف جمعیت هلال احمر  معرفی کرد و تاکید کرد: آموزش هایی از جمله اصول ساخت و سازها و آمادگی برای پیشگیری از سوانح و ... به صورت رایگان برای همه آحاد جامعه توسط جمعیت هلال احمر ارائه می شود.


وی ادامه داد: معتقدیم که مردم با ظرفیت ها و توانمندی هایی که دارند می توانند با فرهنگ خود امدادی حوادث پیرامون خود را مدیریت و کنترل کنند.


احمدی خاطر نشان ساخت: 17 شعبه جمعیت هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات آموزش های همگانی به عموم مردم است تا مردم در حوادث طبیعی و غیرطبیعی خودمدیریتی داشته باشند.


وی اشاره ای به افتتاح مرکز آموزش تخصصی جمعیت هلال احمر در چند روز آینده داشت و افزود: آموزش های تخصصی در موضوعات حوادث و سوانح جاده ای، سیلابی، کوهستانی، ارتفاع و ... به داوطلبان درخواست کننده ارائه می شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی جوانان را دارای ظرفیت پویا و عناصری تاثیرگذار دانست که شور و شوق آن ها در انجام خدمات عام المنفعه هدف مورد نظر ماست، گفت: جوانان در بستر فرهنگی جمعیت هلال احمر وارد فعالیت های بشردوستانه فرهنگی، خدمات امداد و نجات و کسب مهارت های زندگی جمعیت هلال احمر می شوند.


وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 93 جمعیت جوانان هلال احمر در پایگاه های ایمنی و سلامت خدمت رسانی مناسبی برای زائران امام رضا(ع) داشتند که این جوانان به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حق الزحمه وارد فعالیت های بشردوستانه شده بودند، تصریح کرد: در تعطیلات نوروز 93 بیش از 100 هزار بروشور آموزشی در 38 پایگاه امداد و نجات بین شهری توزیع شد.


احمدی با بیان اینکه تیم های تخصصی امداد و نجات به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند، ابراز کرد: شماره تلفن 112 خط ارتباطی جمعیت هلال احمر  با زائران و مجاوران است.


وی اشاره ای به طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز داشت و بیان کرد: در این طرح داوطلبان و خیرین با توجه به ظرفیت و توان خود با توزیع 2 هزار سبد کالا میان زنان بی سرپرست و خانواده های محروم فعالیت های بشردوستانه ای را ارائه دادند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: یک فروند بالگرد جعیت هلال احمر در اختیار استان است تا در صورت بروز حادثه برای برطرف سازی مشکلات در خدمت مردم باشد.


وی بیان داشت: در حوزه درمان و توانبخشی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر خراسان رضوی واقع در خیابان فدائیان اسلام مشهد سال هاست که به جانبازان و معلولین خدمات ویژه مددکاری فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی و سایر خدمات مددکاری با کمترین هزینه ها ارائه می دهد.


احمدی با اشاره به اینکه در تهیه داروهای خاص جمعیت هلال احمر کشور به جهت ابعاد بین المللی خود به وزارت بهداشت برای تدارک داروهای خاص کمک می کند، اذعان داشت: داروخانه جمعیت هلال احمر در مشهد به صورت شبانه روزی برای تدارک داروهای خاص با همکاری وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی ارائه خدمت می کند.


پایان پیام/

کد خبر 366232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha