سنت حسنه اعتکاف به برکت خون شهدا و راهنمایی های امام و رهبری زنده ماند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: سنت حسنه اعتکاف به برکت خون شهدا و راهنمایی های امام و رهبری زنده مانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید جواد آیت اللهی اظهار داشت: تقوای الهی زمینه هدایت انسان هاست و من خودم و شما را سفارش به رعایت تقوای الهی و رعایت گفتار، کردار و افکار می کنم.
وی افزود: در ماه رجب هستیم، ماهی که فضایل بسیاری دارد و سفارش های بسیاری در رابطه با عبادت در این ماه شده است، بنابر این ما باید تمام سعی خود را در برقراری ارتباط با خداوند کریم در این ماه که ماه خدا و ماه امام علی علیه السلام لقب گرفته به کار بندیم.
وی اضافه کرد: فضیلتی در عالم هستی نیست که امام علی علیه السلام نداشته باشند و ایشان هم این موضوع را بیان کرده اند و فرموده اندعلاوه بر این من 70 فضیلت دارم که دیگران از آن بی بهره هستند.
خطیب جمعه موقت یزد اذعان داشت: زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از مکه به مدینه هجرت کردند، مسلمانان به دو گروه مهاجرین و انصار تقسیم شدند.
آیت اللهی گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای اینکه به مهاجرین در این زمان سخت نگذرد بین مسلمانان عقد اخوت خواند و هر یک از انصار را با هر یک از مهاجرین به عنوان برادر معرفی کرد و این گونه مهاجرین و انصار با هم به سر کار می رفتند و مشکلی برای آنها نبود.
وی گفت: در آن زمان همه با هم عقد اخوت برگزار کردند و تنها امیرالمومنین علی علیه السلام ماندند که در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رفتند و گفتند یا رسول الله شما همه را با هم برادر کردید اما برای من کسی را عقد اخوت نبستید.
آیت اللهی ابراز داشت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هم فرمودند که یا علی من تو را برای خودم نگاه داشته ام و تو برادر من هستی و ما دست در دست هم به بهشت وارد می شویم.
وی در ادامه سخنان خود به ایام البیض اشاره کرد و گفت: این ایام فضیلت بسیاری دارد همانطوری که امام باقر علیه السلام این ایام را فقط مختص به امت مسلمان دانسته است.
وی اظهار داشت: این سنت حسنه ای است که به برکت خون شهدا و هدایت ها و رهبری های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری احیا شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان انجام شده است.
خطیب جمعه یزد تاکید کرد: از ایام اعتکاف باید نهایت استفاده را کرد و در این ایام به خودسازی برای نزدیک شدن به خدا استفاده کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 366237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha