فرهنگ عمل به قرآن کریم وجامعه قرآنی بامعرفت قرآنی حاصل می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فرهنگ عمل به قرآن کریم وجامعه قرآنی بامعرفت قرآنی حاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا سوقندی امروز(20اردیبهشت)در اولین نشست کارگروه قرآن و عترت ضمن ارزیابی جایگاه فعالان قرآنی ، تلاش و حرکت در این مسیر را یک افتخار دانست .


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هدف تشکیل این کارگروه را شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی ویژه فعالین قرآنی، شناسایی فرصت های قرآنی و برنامه ریزی جهت توسعه جلسات قرآنی، تربیت مربی در رشته های مختلف و همچنین توسعه و برنامه ریزی جهت گسترش مراکز و مؤسسات قرآنی در این شهرستان عنوان نمود.


سوقندی با اشاره به زندگی برخی از بزرگان و دانشمندان دینی ، تمسک به قرآن و کوشش در جهت گسترش مفاهیم عمیق قرآنی را از برجستگی های حیات آنان یادآور شد و افزود: ترویج قرآن باید عمومی و همگانی باشد و تاثیر عملی و معنوی آن در زندگی مردم حضورداشته باشد .


وی در ادامه خواستار تلاش و هماهنگی همه دستگاه های فرهنگی برای هم افزایی و تقویت امور قرآنی شد .


سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه ، قرآن را داروی همه دردهای بشری بویژه درعصر حاضر دانست و از رابطین و کارشناسان قرآنی شهرستان ها خواست به مقوله عترت نیز بیشتر بپردازند چرا که هیچگونه جدایی بین قرآن وعترت وجود ندارد .


مجتبی نور محمدی همچنین در خصوص حمایت از برنامه ریزی و ارائه طرح های جدید قرآنی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این حوزه تاکید کرد .


در ادامه ، کارشناسان قرآنی و برخی مدیران موسسات قرآن و عترت از شهرستانهای شاهرود ، گرمسار ، دامغان ، سمنان و مهدیشهر به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند .


 قابل ذکر است در این جلسه همچنین در خصوص وضعیت و روند پرونده متقاضیان در موسسات قرآن و چگونگی واگذاری کلیه امور مربوط به تشکیل پرونده علاقمندان در مراکز فرهنگی دیجیتال توسط حاضرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت .


پایان پیام/
 

کد خبر 366333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha