برگزاری نهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در همدان

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، از برگزاری نهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قران در همدان خبر داد.

رضا فرهادی مژده، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: 152 نفر از خواهران و برادران استان در نهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قران ثبت نام کردند که حدود 125 نفر از این تعداد در آزمون شرکت کردند.

 

وی به برگزاری مرحله کتبی این آزمون در چهار رشته شامل 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم خبر داد و افزود: مرحله دوم آزمون که شفاهی است تیر ماه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم دارای استاندارد و چارچوب های خاصی است، بیان داشت: برای این که وضعیت حفظ قرآن در میان حفاظ و در سطح کشور ساماندهی شده و بر مبنای یک الگوی خاص انجام شود سازمان تبلیغات با طرح ارزیابی این ساماندهی را انجام داده و حفظ قرآن را با برگزاری آزمون در سطح کشور بر مبنای یک الگوی خاص قرار می دهد.

 

فرهادی مژده، به تحصیل رایگان حافظان قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و افزود: تحصیل رایگان حافظان قرآن در دانشگاه‌ها از دیگر تسهیلات و امتیازات در نظر گرفته شده برای دارندگان مدارک تخصصی حفظ است.

 

وی با بیان این که دوران کودکی بهترین زمان برای فراگیری صحیح لفظ قرآن کریم و حفظ آن است، بیان داشت: خانواده ها به آسانی و با کمترین هزینه با ثبت نام کودکان خود در مهدهای قرآنی و موسسات قرآنی مردم نهاد می توانند زمینه حفظ قرآن کریم را در آنها فراهم کنند.

 

وی در پایان افزود: امیدواریم در سالی که مقام عظمای ولایت، آنرا به نام «سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزیّن فرموده اند، شاهد توسعه فرهنگ قرآنی و آموزه های این کلام الهی در سطح جامعه باشیم و برگزاری اینگونه طرح ها زمینه ساز تحقق منویات رهبری در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور باشد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 366365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha