نمایشگاه کتاب امسال کوشید گام های رو به جلو بردارد

خبرگزاری شبستان: صالحی به تدوین منشور اخلاقی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: منشور اخلاقی نمایشگاه کتاب تدوین شد که در فرادید غرفه‌داران و ناشران قرار گرفت و از کسانی که ملزم به آن بودند، تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ادبیات شبستان، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز شنبه 20 اردیبهشت با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس و مسئولان نمایشگاه کتاب در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی برگزار شد.

 

در این مراسم، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و رییس نمایشگاه کتاب در این مراسم ضمن تشکر از کلیه نهادها، افراد و مدیران‌اش گفت: در حرکت‌های علمی و فرهنگی نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب صدها بلکه هزاران شخصیت فرهنگی و ادبی نقش داشته‌اند و بیش از 250 شخصیت فرهیخته 300 نشست را برای نمایشگاه کتاب به ارمغان آوردند و در این خصوص نقش‌آفرینی جدی داشتند.

 

وی با تشکر از سفیران فرهنگی و نمایندگان سفارتخانه‌های حاضر در در نمایشگاه کتاب افزود: حضور ناشران و نمایندگان کشورها فرصتی برای جهش در ارتباطات فرهنگی بین کشورها و ایران پدید آورد.

 

صالحی همچنین تشکر ویژه‌ای از سخنران مراسم افتتاحیه، دکتر روحانی رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

 

وی با بیان اینکه آنچه که در نمایشگاه بیست و هفتم اتفاق افتاد تلاش شده تا گام‌های رو به جلو اتفاق بیفتد، گفت: در این نمایشگاه سعی شد هم فضای نمایشگاهی برای ناشران و بازدیدکنندگان فضایی مناسب باشد و هم در حوزه فرهنگی تلاش شد که این حوزه از زاویه تفرجگاهی و جایی که خانواده‌ها بین کتاب و مطالعه و لذت، انس ماندگار روحی پیدا کنند، فراهم شود. از طرفی تلاش شد با نگاه‌های ارزش‌گرایانه این محیط پاک و مطهر باشد چرا که کتاب نیز پاک و مطهر است.

 

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در ادامه به تدوین منشور اخلاقی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: منشور اخلاقی نمایشگاه کتاب تدوین شد که در فرادید غرفه‌داران و ناشران قرار گرفت و از کسانی که ملزم به آن بودند، تشکر می‌کنم.

 

وی در پایان بیان کرد: انتظار داریم که امسال که با نگاه رفیع مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری شده زیرساخت‌های نمایشگاه کتاب زیرساختی متناسب با این فضا باشد.

 

در ادامه این مراسم، نادر قدیانی، رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران سخنانی را به نمایندگی از این اتحادیه بیان کرد.

 

وی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای لاریجانی تنها تفاوت نمایشگاه کتاب ما با نمایشگاه‌های دنیا مکانی دایمی برای آن است که بارها مورد تاکید افراد بوده است، من خواهشمندم که برای همیشه تکلیف مکان دایمی نمایشگاه کتاب مشخص شود.

 

وی همچنین بیان کرد: در سال 80 ناشران و کتاب‌فروشان طبق قانون عملا از مالیات معاف بودند اما به تازگی مطلع شده‌ایم که این معافیت از بین رفته است که خواهشمندیم این قضیه نیز از جانب مجلس مورد بررسی قرار گرفته شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 366414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha