دوره آموزشی طب سنتی ایرانی – اسلامی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دوره آموزشی طب سنتی ایرانی – اسلامی در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد کشاورزی با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از اردبیل، دوره آموزشی طب سنتی ایرانی – اسلامی در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد کشاورزی با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با حضور حجت الاسلام طاهر عزت خواه و مهندس رسول نیکخو بهرامی برگزار شد.


در این دوره آموزشی، حجت الاسلام عزت خواه، ضروریات شناخت طب سنتی بر اساس منابع احادیث و قرآن را یادآور شد و گفت: حکمای بزرگ جهان اسلام به حوزه طب ائمه و طب اسلامی آشنایی دقیق داشتند و در تاریخ منابع مناسبی وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است.


وی، با اشاره به اینکه در طب اسلامی تنها منابع فرمایشات اهل (ع) است، افزود: شبه افکنی برخی افراد باعث رونمایی از گنج پنهان شده است و دسترسی به روایات متعدد از ائمه راهنما و به عنوان بهترین منبع شناخته می شود.


حجت الاسلام عزت خواه، با بیان این مطلب که طب از دین جدا نیست، تصریح کرد: روش های روحانی و تغذیه درمانی از شعبه های درمانی از طب اسلامی است.

 

وی شاخه های آن را روان درمانی اخلاقی، روانی درمانی با قرآن، دعا درمانی، نذر درمانی، توکل درمانی، توسل درمانی، درمان روحانی را از روش های روحانی و در شیوه تغذیه درمانی شاخه های آن را گیاه درمانی، حجامت درمانی، فصت درمانی، سنگ درمانی، عطر درمانی و رنگ درمانی عنوان کرد.


در ادامه این دوره آموزشی، رسول نیکخو بهرامی، کارشناس گیاهان درمانی و از اساتید برجسته استان در زمینه کشاورزی، اظهار داشت: در سال گذشته تجارت گیاهان دارویی بالغ بر 50 تریلیون دلار بوده که این رقم نشان از ارزش گذاری به گیاهان دارویی و روی گردانی دنیا به سمت سنت ایرانی در استفاده از گیاهان دارویی است.


وی، با اشاره به اینکه بیش از 50 رقم گیاهان داوریی مختلف در استان ثبت شده است، یادآور شد: تجارت گیاهان دارویی در دنیا رشد 200 درصدی طی سال های گذشته داشته و این نشان از توجه به سنت ها در دنیا است.


پایان پیام/
 

کد خبر 366530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha