شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی در چهار رشته فعالیت می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی در چهار رشته پزشکی، داروسازی، بیوشیمی بالینی و دندانپزشکی فعالیت می کند.

فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار کرد: فراخوان جذب هیئت علمی برای ایجاد رشته های جدید منتشر شده است و ما در تلاش هستیم تا تعداد رشته ها را که بر سلامت مردم استان تاثیرگذار است، افزایش دهیم.


وی، با بیان اینکه کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تاکنون به 12 هزار و 700 نفر خدمات ارئه داده است، افزود: برنامه جامع نظام تحول سلامت در کشور برنامه ریزی شده است و ما در همه زمینه ها مواردی را که بر سلامت مردم تاثیرگذار است را بررسی می کنیم تا مبادا در حوزه سلامت قصوری شده باشد.


پورفرضی، از انتشار و توزیع 2 مجله پژوهشی و تخصصی به همت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته بیش از 50 پزشک متخصص و عمومی به تعداد پزشکان و 13 تخت ICU به جمع تخت های استان اضافه شده است که نشان از فعالیت جدی در این حوزه دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، از راه اندازی بخش رادیوتراپی تا مهرماه سالجاری خبر داد و گفت: برای مادران پرخطر و کودکانی که دچار کم کاری تیروئید هستند، بسته سلامتی ویژه ای داریم تا تعداد اینگونه بیماری ها را کاهش دهیم.


این مقام مسئول، بازدید از 32 هزار اماکن ارائه دهنده خدمات را یادآور شد و ادامه داد: با اجرای طرح بهادیر که بازدید از اماکن ارائه دهنده خدمات در یک روز بود، 62 تن مواد غذایی فاسد و بی کیفیت معدوم شد تا سودجویان این نکته را دریابند که در زمینه سلامتی مردم نباید کوتاهی انجام دهند.


پورفرضی، از کلرسنجی منبع آب آشامیدنی در شهرها به تعداد 17 هزار و 900 مورد و 49 هزار مورد در روستاهای استان را یادآور شد و تصریح کرد: در 2 شهرستان استان تخت های دیالیز راه اندازی شده است تا این بیماران زحمت مراجعه به مرکز استان را نداشته باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، در پایان سخنان خود سه علت مرگ و میر در استان اردبیل را بیماری های قلبی- عروقی، سرطان ها به خصوص سرطان معده و سوانح و تصادفات بیان کرد و گفت: شعار امسال یک عمر سلامتی با خودمراقبتی است و ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ خودمراقبتی در بین مردم ترویج و گسترش یابد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 375804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha