عقب ماندگی های حوزه فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی جبران می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور، اظهار داشت: عقب ماندگی های حوزه فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و اراده عمومی و مدیریت جهادی جبران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام ابوتراب بهرامی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور، امروز(20 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه مسجد الزهرا (س) ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان، با بیان اینکه باید خدماتی ارائه دهیم که در زندگی ما اثر مستقیم داشته باشد، گفت: رشد و توسعه کشور نیارمند فضای امنیتی و پایدار است که این مهم با کمک نیروی انتظامی مهیا می شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش نماز و قرآن و ساخت مراکز آموزشی از جمله فعالیت های فرهنگی است که ارزش و جایگاه بسیار بالایی نزد خداوند دارند، تصریح کرد: ساخت این مراکز نور و عبادت از جمله فعالیت های فرهنگی است که باعث ترویج فرهنگ اسلامی می‌ شود و در این راستا پیامر(ص) فرمودند «هر کس به ساخت مسجد کمک کند خداوند در بهشت به او خانه ای می‌ دهد».

 

وی با بیان اینکه علاوه بر فضای ظاهری مساجد باید به فضای معنوی آن نیز توجه شود و آن برپایی نماز جماعت است، افزود: نماز با جماعت واجب شده و در روایت آمده کسی که برای شرکت در نماز جماعت به مسجد برود در برابر هر گامی که برمی دارد 70 هزار حسنه نوشته می شود و 70 هزار درجه رفعت پیدا می کند و اگر در همین حال از دنیا برود خداوند 70 هزار ملک و فرشته محافظ او خواهد بود و برای مهجور شدن در قیامت برای او استغفار می کنند.

 

حجت الاسلام بهرامی، مساجد را مرکز اقتدار امت اسلامی، وحدت مسلمانان، انتشار معارف الهی دانست و خاطر نشان کرد: دلیل اهمیت مساجد از آنجایی مشخص می شود که پیامبر اکرم(ص) در بدو ورود خود به مدینه مسجدی ساخت که امروز به مسجدالنبی معروف است.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد جایگاه بسیار بلندی دارد، اضافه کرد: هدف های اولیه و شکل گیری انقلاب از مساجد آغاز شد و مردم از مساجد بصیرت پیدا کردند و انقلابی شدند وندای انقلابی سر دادند، اضافه کرد: مسجد مرکز ترویج اخلاق، مرکز بصیرت دینی و الفت مردم نسبت به یکدیگر است.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ 10 میلیون نفری قرآن، اذعان داشت: در این میان نیروی انتظامی سهم محدود چند هزار نفری را مشخص کرد و بنا شد از حفظ جزء 30 قرآن کنند ولی در هنگام ثبت نام چندین برابر این سهم نام نویسی کردند و در روز آزمون 47 هزار و 600 نفر از خانواده بزرگ نیروی انتظامی داوطلب شرکت در این فرمایش شدند.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور، با بیان اینکه خوزستان در این میان از جمله یگان های فعال بود، ادامه داد: با اینکه انقلاب اسلامی پایه های آن از قرآن و اسلام است ولی در سال های اولیه انقلاب به مسائل فرهنگی کمتر توجه شد و در این حوزه ها نتوانستیم به پیشرفت های بلندی دست یابیم.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 92 نهضتی جهت تربیت نیروهای قرآنی آغاز شد و سرمایه گذاری خوبی به این امر اختصاص یافت، عنوان کرد: در سال های گذشته با وجود کمبود بودجه ناشی از تحریم ها، ده ها دارالقرآن استاندارد در یگان ها تشکیل شد ولی هنوز به برنامه ای که مدنظر داریم نرسیده ایم.

 

حجت الاسلام بهرامی، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد بتوانیم عقب ماندگی های حوزه فرهنگ و اقتصاد را با عزم ملی و اراده عمومی و مدیریت جهادی جبران کنیم و یاد آور شد: پیروزی انقلاب معجزه بود و در هشت سال دفاع مقدس توانستیم در برابر همه قدرت های شیطانی ایستادگی کردیم.

 

وی پرهیز از اسراف و تبذیر و اجرایی شدن اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی را یکی از تکالیف بزرگ تحقق نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال بیش از هر چیز به فرهنگ تاکید فراوانی داشته اند چرا که فرهنگ بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می کند این امر که به همکاری و اراده قوی ملی نیاز دارد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور، ابراز کرد: البته باید این را به خاطر بسپاریم که تحقق یک فرهنگ خوب اراده عمومی را می طلبد و ما در بحث فرهنگ به ویژه حجاب و عفاف مشکل داریم که برای رفع این مشکل مؤسسات مختلفی مؤظف به انجام وظایف محوله در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

وی افزود: این درست نیست که همه فکر می کنند حل معضلات موجود در زمینه عفاف و حجاب بیشتر بر عهده نیروی انتظامی است چرا که برای رفع این معضلات 304 اصل تعریف شده و تنها 21 عدد از این اصل ها به نیروی انتظامی مربوط است و سایر ادارات و ارگان های خصوصی و دولتی نیز مؤظف به همکاری هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 366551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha