300 ساعت وقت مفید نمایندگان تلف شد

ما شب گذشته ساعت یک و نیم از شهرستان آمدیم که به جلسه علنی صبح امروز برسیم و در صحن علنی مجلس نزدیک 160 الی 170 نفر از نمایندگان به مدت دو ساعت نشسته بودند و این‌گونه 300 ساعت وقت مفید نمایندگان از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حسینی دولت‌آبادی، نماینده شاهین‌شهر در تذکری شفاهی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 18 اردیبهشت نسبت به تأخیر نمایندگان در آغاز جلسه گفت: امروز جلسه علنی مجلس با دو ساعت تأخیر شروع شد و ما می‌بینیم وقتی که نمایندگان تأخیر می‌کنند اسم‌شان قرائت می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر هیئت‌رییسه می‌دانست که امروز کمیسیون تلفیق صبح جلسه دارد و جلسه‌شان طول می‌کشد باید با پیامک به نمایندگان اعلام می‌کرد نه اینکه نمایندگان در صحن حاضر می‌شدند و سپس علت تأخیر را در جلسه کمیسیون تلفیق عنوان کنید.

حجت‌الاسلام حسینی دولت‌آبادی اظهار کرد: ما شب گذشته ساعت یک و نیم از شهرستان آمدیم که به جلسه علنی صبح امروز برسیم و در صحن علنی مجلس نزدیک 160 الی 170 نفر از نمایندگان به مدت دو ساعت نشسته بودند و این‌گونه 300 ساعت وقت مفید نمایندگان از بین رفت.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: کمیسیون تلفیق از صبح جلسه داشت و بحث‌ها طول کشید و به همین دلیل نیز جلسه علنی دیر شروع شد.

وی بیان کرد: اصولا در روز آخر بررسی بودجه نمایندگان باید وقت‌شان آزاد باشد و شما هم نباید این‌گونه بگویید که وقت نمایندگان از بین رفته است.

همچنین احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر خطاب به لاریجانی گفت: خواهش می‌کنم کاری نکنید که سنت صیحه در مجلس پایه‌گذاری شود.

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق امروز صبح جلسه داشت و گزارش آن باید طبق آیین‌نامه مجلس کتبا در بین نمایندگان توزیع شود.

توکلی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان مبنی بر اینکه نمایندگی از شعب ولایت است، بیان کرد: نماینده باید بداند به چه رأی می‌دهد و اینکه آقای محبی‌نیا در هیئت‌رییسه می‌گوید فلان ردیف حذف شده است و یا اضافه شده است وقتی نماینده‌ای گزارش کمیسیون را در اختیار ندارد چگونه باید به این رأی بدهد.

وی از لاریجانی خواست پس از انتشار گزارش کمیسیون تلفیق فرصت تنفس دهد تا نمایندگان بر روی این گزارش فکر کنند و پیشنهادات‌شان را ارایه کنند.

توکلی ادامه داد: می‌گویند احکام جدیدی در کمیسیون تلفیق تصویب شده است که اصلا در لایحه بودجه نبوده است، مثلا در بحث هزینه‌ها، درآمدها و یارانه‌ها احکام جدیدی تصویب شده است.

وی تأکید کرد: در جدول شماره 16 اسامی عجیب و غریبی می‌بینیم که ما هیچ‌کدام‌شان را نمی‌شناسیم ولی کمیسیون برای آنها اعتبار در نظر گرفته است مثل کمک به بنیاد فرهنگی مولانا، مؤسسه فرهنگی ایراس و یا کمک به جشن فرهنگی، اینها چیست باید بررسی شود.

همچنین ستار هدایت‌خواه، نماینده دنا و بویراحمد نیز در تذکری و با اشاره به ماده 133 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: طبق ماده 133 اگر پیشنهادی در مجلس طرح شود و رأی نیاورد نمی‌تواند تا شش ماه دیگر در مجلس مطرح شود و بررسی شود.

وی بیان کرد: هفته گذشته قادری، نماینده شیراز پیشنهادی را در مورد بحث کتابخانه‌های عمومی و سهم آنها در بودجه 90 مطرح کرد که رأی نیاورد و می‌بینیم این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و تصویب شده است که این امر موجب وهن مجلس است.

وی بیان کرد: ما فقط در این مصوبه باید زمان را مشخص می‌کردیم نه اینکه چیزهای دیگری و یا رقم آن را مشخص کنیم.

لاریجانی با وارد دانستن این تذکر هدایت‌خواه گفت: کمیسیون تلفیق باید فقط بحث زمان این بند را حل می‌کرد و نباید چیزهای دیگری به آن اضافه می‌کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 36661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha