برای زنده ماندن تئاتر فریاد برآرید/ پژوهش در کجای تئاتر ماست؟

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، به کمبود تحقیق و پژوهش در تئاتر اشاره کرد و گفت: تئاتر وسیله ای برای پر کردن اوقات فراغت اهالی تئاتر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین اردیبشهت تئاتر استان اصفهان که شامگاه(20 اردیبهشت) در سالن استاد فرشچیان برگزار شد به بیان دغدغه های تئاتری استان پرداخت و گفت: نه سیستم اداری ارشاد و نه هنرمندان هنر نمایش، هیچ کدام به تنهایی نمی توانند مشکلات مغفول تئاتر را حل کنند.
 

وی با اشاره به اینکه می داند یکی از اصلی ترین مشکلات تئاتر اصفهان، نبود مجموعه تئاتر شهر است، افزود: همه چیز به نبود سالن ختم نمی شود، بعضی از کارها را می شود با همفکری و تعامل به سرمنزل مقصود رساند.
 

حجت الاسلام قطبی، با بیان اینکه  ارشاد با دارا بودن یک سالن تئاتری در شهر اصفهان قادر به حمایت از همه گروه ها نیست، اظهار داشت: همه دستگاه ها و نهادهایی که به نحوی از تئاتر جمایت می کنند باید در یک منظومه به هم پیوسته به همدیگر گره بخورند تا بشود کاری انجام داد.
 

وی به نبود کارهای پژوهشی در حوزه تئاتر در استان و کشور اشاره کرد و تصریح کرد: اگر تا سال آینده سه پژوهش جدی در این حوزه انجام نشده باشد، اردیبشهت تئاتر را برگزار نخواهیم کرد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اکنون ذائقه خیلی از مردم تئاتری نیست، افزود: بستر شکل گیری ذائقه مردم نسبت به تئاتر در دوره کودکی فراهم است اما متاسفانه ارتباط با کودکان کم شده است.
 

وی با بیان اینکه وقتی در کودکی، بستر تئاتری ایجاد نشده باشد در بزرگی هم رغبت به حضور در سالن تئاتر نیست، افزود: باید نمایش هایی برای کودکان یا نمایش کودکان برای کودکان را ایجاد کرد.
 

حجت الاسلام قطبی گفت: باید لذت دیدن نمایش همراه با مفاهیم بلند را به کودکان بچشانیم.
 

وی اظهار داشت: تئاتر برای پر کردن اوقات فراغت اهالی تئاتر نیست بلکه برای پر کردن فراغت مردم همراه با انتقال مفاهیم و بالا بردن سواد اجتماعی است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: باید وقت گذاشت، تلاش جدی کرد، همت کرد تا گروه تئاتر شاخص شود.
 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، اردیبهشت تئاتری که در سال آخر دولت یازدهم برگزار خواهد شد، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که ساخت آن از سال جاری آغاز خواهد شد، برگزار شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 366647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha