نخستین شعبه شهرستانی بنیاد نهج البلاغه در مشگین شهر راه اندازی شد

خبرگزاری شبستان: نخستین شعبه شهرستانی بنیاد نهج البلاغه در مشگین شهر همزمان با سالروز ولادت امام جواد (ع) و در آستانه سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان امام علی(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر شامگاه گذشته( 20 اردیبهشت) در آیین افتتاح این شعبه، اظهارکرد: نهج البلاغه به عنوان منشور تربیت علمی، اخلاقی و سیاسی در تمام ادوار می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


وی، با بیان اینکه بلاغت و شیوایی نهج البلاغه برگرفته از قرآن کریم است، افزود: کتاب شریف نهج البلاغه اخ القرآن لقب دارد و بر ما وظیفه است که در کنار ترویج قرآن، به ترویج و گسترش نهج البلاغه نیز همت گماریم.


حجت الاسلام باوقار بر لزوم ترغیب جوانان به مطالعه نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: نباید کتاب نهج البلاغه در طاقچه های منازل باشد بلکه باید مفاهیم نهج البلاغه در زندگی ساری و جاری شده و به صورت کاربردی در جامعه مشهود باشد.


راه اندازی شعبه بنیاد نهج البلاغه در مشگین شهر فرصت مغتنمی برای طلاب است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی با اعلام اینکه راه اندازی این بنیاد فرصتی است تا دانشجویان، محصلان، طلبه و محققان علوم دینی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، ادامه داد: تاسیس این دفتر در مشگین شهر باعث می شود که مهجوریت نهج البلاغه در این شهرستان از بین رود.


حجت الاسلام ستوده، با یادآوری اینکه اساتید دانشگاه و حوزه باید پای کار بوده و با همه توان خود برای ترویج نهج البلاغه در استان تلاش کنند، بیان کرد: از دفتر مرکزی و استانی می خواهیم که نهایت حمایت خود را از این شعبه انجام دهند تا به مانند سایر مراکز بتواند اقدامات مطلوبی را انجام دهد.


گفتنی است، پرده برداری از لوح زرین افتتاحیه بنیاد توسط امام جمعه شهرستان مشگین شهر و معاون محترم امور استان های بنیاد از دیگر بخش های این مراسم باشکوه بود.


لازم به ذکر است در پایان این مراسم دکتر سید صادقی به عنوان مسئول بنیاد نهج البلاغه شعبه مشگین شهر معرفی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 366653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha