درد تفرقه جامعه شیعی تنها درد کشنده وجود امام (ره) است

خبرگزاری شبستان: انصاری گفت: تنها درد کشنده‌ای که در وجود امام می‌توانست باشد درد تفرقه جامعه ما و جامعه شیعی است. دردی که ما یکدیگر را تحمل نکنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، محمدعلی انصاری، دبیر 25 امین سالگرد ارتحال امام (ره) در همایش شهید فهمیده با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ گفت: محتوای برگزاری بزرگداشت امام (ره) محتوای فرهنگی است و هر قدر به غنای این مراسم افزوده شود نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در مسایل فرهنگی باید ببینیم دغدغه از کجا شروع می‌شود دغدغه رهبری در بحث فرهنگ مربوط به امسال و سال گذشته نیست و قریب به 20 سال است که رهبر انقلاب بر نکات برجسته در امر فرهنگ تاکید دارند.

 

وی اظهار کرد: دغدغه‌ای که 20 سال است رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند فکر نمی کنم کسی در جامعه باشد که معتقد به راه امام و رهبری باشد اما این دغدغه را ندارد.

 

انصاری اظهار کرد: ناهنجاریهای اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی همه در این دغدغه‌ها جمع هستند به تعبیر دیگر اگر بگوییم دغدغه فرهنگی پدیده‌ای سطحی است اشتباه کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه دغدغه فرهنگی فقط بدحجابی نیست اظهار کرد: اشتباه است که صرفاً بدحجابی را دغدغه فرهنگی بدانیم این موضوع در جای خود است اما مساله دغدغه فراتر از این تعبیرهاست.

 

انصاری اظهار کرد: اصل دغدغه در فرهنگ و مشکل از اینجاست که ما در ایران با سه هجمه بی‌رحمانه و برق‌آسا از سوی دشمن مواجه هستیم یکی بر اصل اسلام که در تمام دنیا در دستور کار مخالفان قرار دارد.

 

وی اظهار کرد: تمام کسانی که با اسلام و مسلمانان همسویی مکتبی ندارند در یک هجمه گسترده وارد شده اند تا اسلام را از بین ببرند.

 

وی تاکید کرد:‌مسلمانان در طول تاریخ هجمه های زیادی دیده‌اند اما این هجمه‌ها با تمام وسایل و ابزارهای پیشرفته انجام می‌شود و با دوره‌های گذشته متفاوت است.

 

وی گفت: اگر حتی ما شیعه و انقلابی هم نباشیم باید بدانیم که امروز علیه مسلمانان هجمه هایی انجام می‌شود و باید به فکر صف‌آرایی در مقابل آنها باشیم تا محکوم به شکست نباشیم.

 

وی با بیان اینکه هجمه دوم علیه تشییع است اظهار کرد: این هجمه در گذشته بوده است اما امروز به اشرار و عناوین و تعابیر مختلف علیه شیعه و مکتب علوی انجام می‌شود. که با نوشتن مقالات و سایر ابزار مدرن روز علیه مسلمانان و مخصوصاً تشیع صف‌آرایی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه هجمه به شیعیان در میان کشورهای اسلامی به گونه‌ای شده است که مردم شیعه مذهب در کشورهای خود به فکر افتاده‌اند که چگونه سیر زندگی حیاتی و اجتماعی خود را تامین کنند.

 

انصاری اظهار کرد: هجمه سوم به انقلاب و به مسیر شفاف و نورانی است که امام (ره) ان را پایه‌گذاری کرد و نزدیک به 50 سال است که از آن می‌گذرد و مردم 35 سال جشن پیروزی حماسه و اداره کردن زندگی را با سرافرازی برگزار می‌کنند.

 

انصاری تصریح کرد: یکی از آثار صف‌آرایی دشمنان این است که جلوی دیدگان ما جوامع اسلامی به جان یکدیگر افتاده‌اند نه با جنگ علوی و رودررو بلکه با زشت‌ترین شیوه‌های انفجار و سربریدن و آتش زدن و یا به دار کشیدن.

 

وی گفت: مشکل اساسی در کنار این دغدغه‌ها این است که روشهایی که در دنیا برای پیش بردن و اجرایی شدن نفوذ فرهنگی انجام می‌شود خطرناک است من مطمئنم که استکبار جهانی در هیچ دوره‌ای برای اینکه با ما مبارزه کند اینگونه جنگ نکرده بود امروز زمان جنگ نظامی گذشته است تمام شیوه‌هایی که انها به کار می برند از نظر ما این شیوه ابتکار انهاست شیوه هایی که مخصوص مسلمانان به کار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب برای کل بشریت نگران است اظهار کرد: شیوه‌هایی که انها برای نفوذ فرهنگی استفاده می کنند از مرزهای جغرافیایی و زمینی فراتر رفته است انها در مرزهای کشور صدها ماهواره تعبیه کرده‌اند و با برنامه‌هایی از پیش تعیین شده به ریش مسلمانان می‌خندند.

 

وی با اشاره به راه انداخت جنگ میان شیعه و سنی از سوی استکبار اظهار کرد: چگونه می شود که یک سنی به خود اجازه می دهد تا در محل زیارتگاه تمام شیعیان را به قتل برساند.

 

وی اظهار کرد: آنهایی که دغدغه فرهنگی دارند لازم نیست فقط بنر بنویسند و یا شعار دهند این مبارزه اصلاً مبارزه نیست مانند این است که مثل برخی اعتقادات بنشینیم و منتظر ظهور باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید بدانیم اگر می خواهیم از اسلام دفاع کنیم باید فکر اساسی کنیم و ببینیم چقدر سرمایه برای مبارزه داریم بنده فکر نمی کنم هیچ ملت و کشوری به اندازه ما نیرو و دستگاه فرهنگ داشته باشیم در کشور ما بیش از صدهزار نفر مبلغ در مکتب شیعه وجود دارد که می تواند در این راه موثر باشند ما انقلابی نکرده ایم که بعد از آن مانند انقلاب مارکسیست‌ها فلسفه تاریخی و مکتبی برای آن بنویسیم عقبه فرهنگی ما 1400 و اندی سال است و فقط نیازمند فکر و برنامه هستیم.

 

وی گفت: آنچیزی که باعث شده است تا دغدغه های ما افزایش یابد این است که از برنامه‌ها درست استفاده نمی کنیم و توپخانه را علیه خودمان به کار بسته‌ایم.

وی تاکید کرد: تنها درد کشنده‌ای که می توانست در وجود امام (ره) باشد درد تفرقه جامعه امروز و جامعه شیعی است دردی که ما یکدیگر را تحمل نکنیم.

 

وی گفت: اینکه در بحثهایی به نام انتقاد با ایجاد ناهنجاری و ترویج بی‌ادبی گام برداریم این نگاه درست همان چیزی است که در نگرش بیگانه است چگونه است که دشمن از قطعه قطعه کردن بدن مسلمانان فیلم انتشار می‌دهد.

 

وی گفت: آن روزی که قرار است انتخاباتی انجام شود من می گویم از شما مدرک دارم و این به کفر نزدیک است ما در مبارزه‌های فرضی درگیریهای وقت‌گیر را اغاز کرده‌ایم در حالیکه کشور ما باید تمام آحادش و ادیانش معتقد و در زیر یک پرچم و هدف مشترک دفاع از انقلاب صف‌آرایی کنند.

 

وی گفت: من مطمئنم ان روزی که جامعه ما در کنار یکدیگر و برادرانه زندگی کنند روح امام در آرامش است و نه تنها روح رسول الله نیز در آرامش هستند و ان روزی که جامعه دچار تشدد شود روح امام و امیرالمومنین ناآرام است.

 

وی با اشاره به برگزاری ارتحال امام (ره) تصریح کرد: ما این پرچم را با این عنوان بلند می کنیم که بگوییم ما زیر یک پرچم متحدیم همه سیاسیون و انقلابیون و اقشار گوناگون جامعه پای این مکتب می‌آیند مکتبی که امام (ره) پایه‌گذار آن بود و اولین شعار آن ادب و احترام بود.

 

وی از تلاشهای 8 ساله دولت گذشته قدردانی کرد و گفت:‌ از پشتیبانی‌های جدی و صمیمانه دولت گذشته تشکر می کنم و بشارت می دهم که دولت تدبیر و امید و اقای روحانی که از یاران امام (ره)‌بودند نیز این امید را به ما داده‌اند که در ستاد بزرگداشت از همکاریهای مجدانه آنها برخوردار شویم.

 

وی گفت: تا جایی که گزارش‌ها به دستمان رسیده است تاکنون هیچ گزارشی از کم‌کاری و یا عدم همکاری در هیچ سازمانی عنوان نشده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 366737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha