اعتکاف زمینه ساز محو خودخواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت ‏به امت

خبرگزاری شبستان: مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: اعتکاف توقفى ناآگاهانه و حبس خویشتن ‏در مسجد، بدون عشق به عبادت و قصد قربت نیست بلکه محو خودخواهى در امواج بلند خداگرایی است.

حجت‌الاسلام حسن بابایی، مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: اعتکاف زمینه توبه و بازگشت ‏به قرآن و معنویت، دعا و استمداد از عالم غیب و بازگشت از خودمدارى‏ به خداگرایى را فراهم می کند.

 

وی اظهار داشت: در جامعه امروز آنها که مسئولیت‏هاى حساس‏تر و بزرگترى دارند، بیش از دیگران به اعتکاف و خودسازى نیاز دارند.

 

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: اعتکاف توقفى ناآگاهانه در مسجد، صرف درنگ و مکث و حبس خویشتن ‏در مسجد، بدون عشق به عبادت و قصد قربت نیست.

 

وی ابراز داشت: در اعتکاف کسانى که کار دارند و غرق دنیاى اقتصاد و سیاست و هنر و مطبوعات هستند، باید از تولید و توزیع و طرح و برنامه‏هاى اقتصادى و سیاسى و فرهنگى و نظامى و کار و زندگى فاصله بگیرند و به هماهنگى کار و تلاش و فعالیت‏ها،با رضاى خدا و وظیفه مکتبى بیندیشند.

 

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با معتکف شدن، فکر و اندیشه و عمل با معیارهاى الهى تنظیم می شود، گفت: کار براى امت و تامین حوائج نیازمندان، تشییع پیکر شهیدان و مومنان، عیادت بیماران و هر کارى که در آن خود مطرح نیست و انگیزه الهى دارد،با اعتکاف سازگار است و حتى در برخى احادیث قضاى حوایج مومنان از اعتکاف برتر شناخته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف انسان را از حاکمیت غریزه‏ها، عادت‏ها و اشتغالات معمول زندگى آزاد مى‏سازد و خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏به امت اسلامى محو می شود.

 

حجت‌الاسلام بابایی، با اشاره به اینکه اعتکاف عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است، گفت: اعتکاف،گریز از لذت گرایى و هر گونه التذاذ جنسى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.

 

وی در پایان تاکید کرد: خود سازى،محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از برکات‏ اعتکاف‏ است.

 

پایان پیام /
 

کد خبر 366761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha