تاکید امام جمعه دلیجان بر تشویق و ترغیب مردم به وقف

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان دلیجان گفت: تشویق و ترغیب مردم به وقف امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام نیشابوری، امام جمعه شهرستان دلیجان شامگاه گذشته (25 خرداد) بعد از نماز مغرب و عشا دراولین نشست صنفی وقف در سال جاری که با حضور روحانیون شهرستان در دفتر ایشان برگزار شد، ضمن تاکید بر ترویج سنت حسنه وقف گفت: روحانیان نقش مهمی در این راستا دارند.


وی با اشاره به اینکه باید مردم را به وقف کردن برای مساجد ترغیب و تشویق کنیم، ادامه داد: مساجد پایگاه دینی و سیاسی جامعه اسلامی هستند و از همین رو وقف در این راستا بسیار اهمیت دارد.
 

امام جمعه شهرستان دلیجان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: وقف در این راستا می تواند کمک موثری به مساجد برای مخارج جاری و فعالیت های این مرکز دینی باشد.


حجت الاسلام نیشابوری در بخش دیگری از سخنانش به حوادث دلخراش و تاسف بار در عراق اشاره و همدلی در کشور و اتحاد بین همه مسئولین را خواستار شدند و برای نابودی گروههای تروریستی دعا کرد.


در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان نیز در سخنانی با توجه به اهمیت وقف در اسلام و اهتمام ائمه بر این امر مهم از ائمه جماعات مساجد شهرستان خواست تا جهت رونق بخشی مسجد و ایجاد درآمدزایی، هر روحانی یک وقف برای مسجد خود تبلیغ و ثواب آن را برای مردم بازگو نماید.


وی افزود: با این کار هزینه های جاری مسجد تامین و باعث فعال بودن مسجد در همه زمینه ها خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 376784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha